Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Har försökt hitta i denna tråd utan lycka. Men hur kan jag bjuda för uppgradering bara för mig och inte för de andra personerna i min bokning?

Hur undvika mittenplats i Plus?

Ett par gånger vid uppgradering på longhaul från Go till Plus har fått mig att hamna i mittensätet. Då jag lång tid före resan säkrat plats med bra benutrymme i Go känns det som en nedgradering att tvingas in i mitten. Jag har försökt så snabbt som möjligt att välja säte då mailet kommer. Finns det några andra"tricks"? Är det lönt att gå in flera gånger och kolla om det finns nya lediga platser?
Det finns nog bara ett sätt - boka den klass du vill resa i från början.

Problemet är ju att när din uppgradering går igenom, så kommer det redan att vara ganska fullt och mittsäten är ju de sista som går åt.

Hur undvika mittenplats i Plus?

Ett par gånger vid uppgradering på longhaul från Go till Plus har fått mig att hamna i mittensätet. Då jag lång tid före resan säkrat plats med bra benutrymme i Go känns det som en nedgradering att tvingas in i mitten. Jag har försökt så snabbt som möjligt att välja säte då mailet kommer. Finns det några andra"tricks"? Är det lönt att gå in flera gånger och kolla om det finns nya lediga platser?

Det kan du inte om du budar på plus. Det bästa du kan göra är väl att kolla seat map i plus med jämna mellanrum och dra tillbaka ditt bud om det visar sig att risken är för stor. Det är på inget sätt en garanti, kan ju komma många säten sent och dessutom uppgraderas folk från plus också, men det är nog det närmsta du kan komma.

Men visst är det lönt att gå in flera gånger och testa också. Folk uppgraderas ju även från plus (både med plusgrade, med cu och på flygplatsen). Chansen minskar förstås ju närmre avgång det är.

Alternativt bara buda på business förstås, där finns ju inga mittsäten.

Ahhh jag provar här istället för att starta ny tråd
Misstänker att svaret finns någonstans med Google visste inte och jag kunde inte söka i Tapatalk.

Jag har bara testat Business men inte nya SAS Plus eller Go på Long Haul och även om jag naturligtvis är sugen på Business igen så funderar jag på att köra Plus Grade från Go - Plus på ditresan pga nattflyg men behålla Go på hemresan då det är dagflyg och jag tänkte sitta och kolla film ändå hela vägen.

Min fråga är helt enkelt:
Funkar SAS Plus (15000 poäng eller 3200kr) på Stockholm - Hong Kong kärran eller bör jag köra på Business (38000 poäng eller (ej aktuellt) 9900kr) trots allt?

Ahhh jag provar här istället för att starta ny tråd
Misstänker att svaret finns någonstans med Google visste inte och jag kunde inte söka i Tapatalk.

Jag har bara testat Business men inte nya SAS Plus eller Go på Long Haul och även om jag naturligtvis är sugen på Business igen så funderar jag på att köra Plus Grade från Go - Plus på ditresan pga nattflyg men behålla Go på hemresan då det är dagflyg och jag tänkte sitta och kolla film ändå hela vägen.

Min fråga är helt enkelt:
Funkar SAS Plus (15000 poäng eller 3200kr) på Stockholm - Hong Kong kärran eller bör jag köra på Business (38000 poäng eller (ej aktuellt) 9900kr) trots allt?
Gillar du att sova sittandes? Om svaret är ja så funkar Plus.

Personligen tycker jag plus ger mest value for money. Jag tycker alltid det är värt 15000p
Blev en uppgradering till Plus. Plats 20F, G, H är lediga men vill inte ha skärm i armstöd. Såg på uppdaterat kvitto att jag betalat 458kr för SAS Plusgrade, trodde det var bara poäng man la, inte cash??

Toppen