Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej alla glada forummedlemmar!

En fråga som ni antagligen har koll på; Har försökt hitta svaret men misslyckats.

Ska boka upp en nyårsresa för 2018/2019.
Är det möjligt att boka upp resan nu som en enkelresa och sen ringa och ändra den senare när biljetter för returresan också släpps? Eller är det lite för smidigt att kunna göra så? :)
Det går utmärkt att göra så. Däremot räknas det som en biljettändring och kostar 150kr/pers (undantaget EBD/EBP enligt flera på forumet).

Några frågor och lite information.

-Det är tydligen nytt (eller nytt för mig iaf) att man som EBG kommer fram snabbare i kön till Tallinn.

-Om man bara har 1 voucher så kan man tydligen inte boka en resa för tre personer, trots att man har poäng till fullpris för den tredje personen. Den tredje personen måste boka sin resa separat med SAS vanliga kundtjänst. Kan man koppla ihop dessa resor på något sätt då?

-Om man är två vuxna och ett barn över två år så är det okej att boka alla tre på samma bokning hos Tallinn (fast barnet måste betala fullpris). Vet någon vad gränsen för barn går? 12 år?

-Om jag under helgen vill testa vilka routings som är tillåtna och var det finns platser så är enda chansen för mig att ringa vanliga eurobonus kundtjänst och testa att boka en resa? Om resan går igenom via vanliga kundtjänst, kommer den då också att accepteras av Tallinn? Har de samma routingregler? Är det en dator, en människa, eller både och som bestämmer "den rimligaste rutten mellan avgångsplatsen och destinationen"?

Är det en dator, en människa, eller både och som bestämmer "den rimligaste rutten mellan avgångsplatsen och destinationen"?
Det är nog en kombination - människor och datorer gör nog bedömningar på olika grunder för att avgöra vad som är rimligt. I praktiken borde det vara samma regler oavsett om man använder 2-4-1 eller inte, men eftersom det finns människor med i bilden så blir det nog alltid en bedömningsfråga.

Nu har jag aldrig ringt Tallinn (kan man ens som EBS?) men är det bara Kristina som jobbar där? :)

Svarar här istället för tråden Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor för att hålla den ren och tillgänglig endast för inspiration/information.

Det finns mer än en Kristina där, men visst, det känna lite märkligt när alla rapporterar om Kristina. Jag fick häromdagen dock en agent som inte hette det (minns dock inte namnet).

• Gilla
Reactions: Gus
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen