Senaste nytt

Problem att välja platser på en SAS award

Mr Basic

Medlem
En kompis har bokat en awardresa med SAS ToR ARN-LAX i business (Amex 2-4-1 via Tallinn) men fick ej seata sig vid bokningstillfället. Han, eller jag, kan inte göra det via hemsidan heller (sas.se och classic.sas.se). Har SAS infört en tidsgräns för seating (typ Turkish), han åker i november 2018. Om det borde gå, är det ringa/chatta med SAS som gäller? :rolleyes:
Vill minnas att jag läst om detta tidigare men nu kan jag inte hitta ngt.

En kompis har bokat en awardresa med SAS ToR ARN-LAX i business (Amex 2-4-1 via Tallinn) men fick ej seata sig vid bokningstillfället. Han, eller jag, kan inte göra det via hemsidan heller (sas.se och classic.sas.se). Har SAS infört en tidsgräns för seating (typ Turkish), han åker i november 2018. Om det borde gå, är det ringa/chatta med SAS som gäller? :rolleyes:
Det ska alltid gå att seata i business, om nu Tallinn av någon anledning inte kunde fixa detta ska ni kunna prata med vanliga supporten så löser de åt er.

Har för mig Turkish inte tillåter någon att seata sig förrän 100 dagar innan avgång. Kan vara därför det spökar - man får helt enkelt vänta lite till :)

Men nu är det ju flyg med SAS, vad Turkish gör spelar väl ingen roll då, eller är det jag som missar något?
Nej, jag undrade bara om SAS infört ngn tidsgräns (typ Turkish) för seating i business (i mitt första inlägg). Tror @Tonton rörde ihop det bara.

Återkoppling:
En del av problemet var att min polare skulle ha infant med sig och då måste man sitta på udda radnummer (jämna radnummer har ej dubbla syrgasmasker) och det kan man inte boka via hemsidan (SAS har inte löst det än).
Varför inte Tallinn kunde boka platser med udda radnummer vet jag dock inte, kanske vill SAS ha full koll på infants? :rolleyes:

Toppen