Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Gäller inte codeshare flights med BA nummer längre som en BA flight? På sidan "About Tier Points" står det just nu följande. Har reglerna ändrats eller är det månne något fel som hänt när de uppdaterat meningen, då punkt två är identisk med punkt ett.

Eligible British Airways flights are:
  • British Airways operated flights, including franchises and BA CityFlyer.
  • British Airways operated flights, including franchises and BA CityFlyer.
  • Flights operated by Iberia, included franchises, with an IB flight number.

skrivfel vågar jag påstå, du har ju också den här sidan med tydlig definition

Codeshare flights
The table below shows when you will collect Avios and Tier Points on codeshare flights.
Collecting Avios and Tier Points on flights | Executive Club | British Airways

Jo fast frågan gällde väl de 2/4/6 flighter man måste ha med British Airways för att kunna få status. Utöver lagom antal TP
+1
Jag startar min MR (QR/MH) med OW och med ett BA-konto idag och hoppas ha 720TP om ett par dagar.
(Är intresserad att veta hur många BA flygningar jag måste göra för att få aktiverat statusen.)

+1
Jag startar min MR (QR/MH) med OW och med ett BA-konto idag och hoppas ha 720TP om ett par dagar.
(Är intresserad att veta hur många BA flygningar jag måste göra för att få aktiverat statusen.)

Minst 4 British Airways flighter under kvalificeringsperioden. Detta gäller både för Silver och för Gold.

British Airways skrev:
Next stop, Silver

Unless you're travelling in business or first, you won't be able to use our airport lounges just yet. But the good news is you're already half way to becoming a Silver Member. You'll need to fly BA at least four times and earn 600 Tier Points, or take a total of 50 BA flights, to move through to the Silver tier.
Bronze benefits | Executive Club | British Airways

British Airways skrev:
Exclusive Gold benefits are waiting for you

We understand that your time is precious — that’s why we’ve developed a range of exclusive benefits to enable our Gold Members make the most of every second. To reach Gold, you will need to fly BA at least four times and earn 1500 Tier Points.

Silver benefits | Executive Club | British Airways

OK, tackar!
Får hitta en BA-tur med 4-leg snart:).
Alla städer i uk förutom London i princip blir 4 ben på en t/r de routar allt via huben i LHR.
Jag åker till Manchester o ser fotboll med jämna mellanrum blir alltid CPH-LHR-MAN så relativt lätt få till 4 ben och bra med avgångar alla sträckor. Annars har nog Trekker koll på bästa/billigaste routes för att få in 4 legs.

Alla städer i uk förutom London i princip blir 4 ben på en t/r de routar allt via huben i LHR.
Jag åker till Manchester o ser fotboll med jämna mellanrum blir alltid CPH-LHR-MAN så relativt lätt få till 4 ben och bra med avgångar alla sträckor. Annars har nog Trekker koll på bästa/billigaste routes för att få in 4 legs.
Bara boka en t/r via LHR till valfri flygplats inom eller utanför UK. Dock får man aldrig riktigt billiga biljetter när man byter, kan kanske vara värt att boka en t/r till LHR och sedan en till från LHR beroende på var det blir billigast till.

Går att hitta väldigt billiga biljetter i Club Europe just nu, en dagstur till London under 2.000kr !

British Airways (BA) IW6V2H STO to LON

VALID FOR TRAVEL COMMENCING ON/AFTER 01JAN 18.

Category 2: Day/Time restrictions
PERMITTED SAT.

RESERVATIONS ARE REQUIRED FOR ALL SECTORS.
TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 3 DAYS AFTER
RESERVATIONS ARE MADE.

Visa bifogad bild 70294
Nappade på detta, är på väg till Arlanda i detta nu. Tack för tipset! :)

Toppen