Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Hämtade ut den första av många bokningar.. hade bokat C-class från Bromma flygplats, tre dagar, 811kr. Borde fått Golf, fick en toppenfin Skoda Octavia.

Exakt samma förfarande här, jag kollade snabbt vad det skulle kosta för 3 dagar, kring 950 om jag ville hämta den dagen efter (bokning onsdag, hämta torsdag) vilket passade för kylan drog in och jag skulle köra 25 mil igår kväll, bokade Grupp C fick en 2018 Octavia med, drumroll, bensinvärmare. Det smakade ganska bra att kunna starta den i andra periodpausen så bilen var varm och mysig inför hemfärd! Enda plumpen i protokollet var att AVIS angav att kontoret (inhyst hos en husbilshandlare...) hade öppet 07:00 - 17:00, men hade lunchstängt 11:30-12:30, jag var där 11:40...

Om jag förstått rätt så triggas poänginsättningen när man återlämnar bilen?

Om jag förstått rätt så triggas poänginsättningen när man återlämnar bilen?

Triggas möjligen, men sedan verkar det ta lite tid. Jag lämnade tillbaka min bil i tisdags och har inte sett några poäng än.
Det är väl inget ovanligt i och för sig att det tar lite tid innan man ser poängen.

Triggas möjligen, men sedan verkar det ta lite tid. Jag lämnade tillbaka min bil i tisdags och har inte sett några poäng än.
Det är väl inget ovanligt i och för sig att det tar lite tid innan man ser poängen.

Lämnade i måndags....ännu inga poäng.
Hämtar ny bil i eftermiddag....

Det här med poänginsättningar är ingen exakt vetenskap, jag har inte fått mina 4000p från hyran på Färöarna i september, även fast jag efterregistrerat, skickat hyreskontrakt skannat och fått svar att du har poängen insatta den 28/12 och 9/1, men inga poäng än. Fortsättning följer...

Det här med poänginsättningar är ingen exakt vetenskap, jag har inte fått mina 4000p från hyran på Färöarna i september, även fast jag efterregistrerat, skickat hyreskontrakt skannat och fått svar att du har poängen insatta den 28/12 och 9/1, men inga poäng än. Fortsättning följer...
Har du scrollat ner i historiken till det datum du hyrde. Jag saknade poäng från tidigare kampanj jag fick igår och de ser jag i historiken det datum som hyran ägde rum. 4000 hade mitt eurobonus saldo ökat utan att jag kunde se varför tills jag scrollable ner.

Lite OT, men för Er som likt mig inte kört Golf tidigare, utan är van lite annan sorts bilar, och kanske likt mig också bor i vinterland skulle jag rekommendera att lägga på ett par hundra om ni faktsikt tänkt använda hyrbilen.
Just hämtat min första och konstaterar efter hemfärden på tre km att där får den stå!

Har du scrollat ner i historiken till det datum du hyrde. Jag saknade poäng från tidigare kampanj jag fick igår och de ser jag i historiken det datum som hyran ägde rum. 4000 hade mitt eurobonus saldo ökat utan att jag kunde se varför tills jag scrollable ner.

Jag ser nu att orginal 500-ingen har kommit in på kontot, men de resterande 3500 skiner med sin frånvaro, men med lite tur trillar de in snart också.

Lite OT, men för Er som likt mig inte kört Golf tidigare, utan är van lite annan sorts bilar, och kanske likt mig också bor i vinterland skulle jag rekommendera att lägga på ett par hundra om ni faktsikt tänkt använda hyrbilen.
Just hämtat min första och konstaterar efter hemfärden på tre km att där får den stå!

Steget från BMW till Skoda var... intressant =} Väghållningen var inte alls samma, suprise-suprise, men Skodan var ändå över förväntan, sen finns det inga genvägar runt fyrhjulsdrift på vinterväg!

Toppen