Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Vill ni diskutera UC och Creditsafe, gör det i någon annan tråd då det inte har med amex kampanjen att göra.

Den diskussionen har varit uppe massor av gånger utan att leda någon vart.

/Moderator

Du skämtar? Det är väl högst relevant om Avis tar en kreditupplysning och isåfall vilken? Nu verkar det ju på tidigare kunder som att det är Creditsafe och därmed är det hela löst men att det inte skulle vara relevant är ju obegripligt av dig att påstå..

Bara för att vissa inte behöver bry sig om förfrågningar och har 10 miljoner på banken, så finns det faktiskt några av oss vanliga döda som bryr oss.
Inte undra på att en stor del av alla fina gamla forumrävar stuckit härifrån, får ju knappt skriva något.

Du skämtar? Det är väl högst relevant om Avis tar en kreditupplysning och isåfall vilken? Nu verkar det ju på tidigare kunder som att det är Creditsafe och därmed är det hela löst men att det inte skulle vara relevant är ju obegripligt av dig att påstå..

Bara för att vissa inte behöver bry sig om förfrågningar och har 10 miljoner på banken, så finns det faktiskt några av oss vanliga döda som bryr oss.
Inte undra på att en stor del av alla fina gamla forumrävar stuckit härifrån, får ju knappt skriva något.
Men starta en ny tråd då (eller skriv i en befintlig).

Eventuella kreditupplysningar har ju ingenting att göra med den här specifika kampanjen, som tråden trots allt handlar om.

Nej jag skämtar inte.
Diskussionen om huruvida en kreditupplysning och liknande påverkar ens möjligheter att få lån med mera får tas i annan tråd, då det är off topic för denna tråd. Ämnet är öppet att diskutera hur mycket du vill, men det passar inte i denna tråd.
Att Avis tar någon form av kreditupplysning är som sagt relevant information, men vill man diskutera det vidare så hänvisar vi till att starta en separat tråd om just det elelr använda en befintlig tråd.

Vill ni fortsätta att diskutera kreditförfrågningar så föreslår jag denna tråd
Påverkar kreditupplysningar från kortföretag möjlighet till lån mm? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Alterantivt starta en ny tråd med rubriken "Avis gör kreditförfrågan vid hyra av bil" eller något liknande

//Moderator

Men starta en ny tråd då (eller skriv i en befintlig).

Eventuella kreditupplysningar har ju ingenting att göra med den här specifika kampanjen, som tråden trots allt handlar om.

Varför ska man starta en ny tråd för den lilla petitessen? Som kanske utgör 4-5 inlägg i tråden.
Är väl bara att scrolla förbi? Tar 5 sekunder, max.

Alla inlägg som rör bilarna då? Hej, jag fick denna bil på Avis. Vilken fick du? Aha, en Kia? Coolt. Själv fick jag en Skoda.
Det är inte så att man får speciella bilar bara p.g.a denna kampanj så helt irrelevant sett till själva kampanjen.

Varför ska man starta en ny tråd för den lilla petitessen?
Obegripligt att allt ska splittas in i miljoner trådar.

Alla inlägg som rör bilar då? Hej, jag fick denna bil på Avis. Vilken fick du? Aha, en Kia? Coolt. Det rör ju knappast denna kampanj heller om man ska dra det så.
Det blir inte miljoner trådar, men bara denna tråd har skenat iväg i 2-3 olika diskussioner som är off topic för detta ämne.
Du gör en rätt stor sak av att det spelar roll med en kreditupplysning och då är det väl inte en liten petitess? Det är ypperligt bra information att ha, men inte gömd 300 inlägg in i en tråd som handlar om en kampanj från avis om 10k eurobonuspoäng, hur har du då tänkt att man ska kunna hitta infon framöver.

Det finns en tråd om vilken hyrbil man faktiskt fick vid en hyra, så det är självklart bra om den tråden används framöver för denna information.
Vi kan ju redan nu konstatera att det är väldigt få som faktiskt fått en kategori C bil på denna kampanj.
Jag hyrde bil och fick... | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vill du diskutera detta vidare föreslår jag att du skickar ett PM till oss moderatorer så svarar vi gärna på fler av dina frågor om varför vi modererar på detta sätt.

//Moderator

Hur skriver ni in Eurobonusnummer? EBGXXXXXXXXX ?
Alltså skriver ni endast de 9 siffrorna eller skriver ni EBG, EBD, EBP före?

Jag har skrivit de tre bokstäverna följt av de nio siffrorna, och hoppas att det blir rätt så.

Toppen