Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Hmm... fick precis ett mail om att mitt plusgrade bud på 14000 poäng, go till plus ARN-NWR (EBD) gått igenom men en minut senare kom ett till mail med ämnesraden "Your Receipt from SAS for Other Service" på 427 SEK för "Upgrade new taxes". Ringde SAS för att höra om denna nya otrevliga överraskning och efter en tids hold säger de "vi vet inte vad detta är men du borde inte ha blivit debiterad, antagligen något plusgrade gör, bortse från det". Sedan sa han att om jag debiteras måste jag kontakta Plusgrade istället för SAS.

När jag loggar in på min profil har nu mitt digitala kvitto för resan uppdaterats med en rad där det står "uppgradering 427 SEK". Jag kan dock inte se att de dragit något från kortet jag betalade med. Är det någon annan som drabbats av detta?
Det ska bara vara att bortse från den. Håll koll så att inget verkligen dras från något kort.

Hmm... fick precis ett mail om att mitt plusgrade bud på 14000 poäng, go till plus ARN-NWR (EBD) gått igenom men en minut senare kom ett till mail med ämnesraden "Your Receipt from SAS for Other Service" på 427 SEK för "Upgrade new taxes". Ringde SAS för att höra om denna nya otrevliga överraskning och efter en tids hold säger de "vi vet inte vad detta är men du borde inte ha blivit debiterad, antagligen något plusgrade gör, bortse från det". Sedan sa han att om jag debiteras måste jag kontakta Plusgrade istället för SAS.

När jag loggar in på min profil har nu mitt digitala kvitto för resan uppdaterats med en rad där det står "uppgradering 427 SEK". Jag kan dock inte se att de dragit något från kortet jag betalade med. Är det någon annan som drabbats av detta?
Det där brukar alltid komma på mailen men inga pengar dras. Det är i alla fall min erfarenhet från när man gjort plusgrade.

Det där brukar alltid komma på mailen men inga pengar dras. Det är i alla fall min erfarenhet från när man gjort plusgrade.

Märkligt, jag har fått igenom Plusgrade bud minst tio gånger men aldrig tidigare fått ett kvitto. Skönt att det inte är något att oroa sig för iallafall!

Nejdå!

Så här står det i mailet från sas (min gulmarkering på skakigt tåg):

BA7764D5-F3E3-45D7-9405-E8D91F405187.jpeg

Är det möjligt att lägga bud på upgrade till både Business och Plus på en longhaul flight? Dvs. Jag vill uppgradera till Business, men utifall detta bud inte går igenom så vill jag att ett annat bud på att uppgradera till Plus går igenom.

Är det möjligt att lägga bud på upgrade till både Business och Plus på en longhaul flight? Dvs. Jag vill uppgradera till Business, men utifall detta bud inte går igenom så vill jag att ett annat bud på att uppgradera till Plus går igenom.
Ja det går bra att lägga bud till både plus och business. Du kan dock inte lägga ett bud till plus efter att du ev har blivit nekad till business, du måste lägga båda buden innan deadlinen.

Se första posten i tråden:
Om man vill buda på både Plus och Business måste man först lägga bud på Business för att det ska fungera att lägga bud på Plus (går inte att göra i omvänd ordning)

Ja du kan buda på båda.
Du kan dock inte speca att du helst vill att business ska gå igenom, om SAS tycker ditt plus bud är bättre kanske de accepterar detta.

Är det någon mer som märkt att det blivit svindyrt med plusgrade? Alla min flighter senaste tiden (5 longhaul HKG, EWR) har budet börjat på 9900kr från go till biz. Det känns ju ganska meningslöst med att bara kunna buda så att totalpriset hamnar runt vad en business biljett kostar från början...

Toppen