Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

I morse lämnade jag tillbaka nycklarna till bilen som jag hyrde i fredags eftermiddag. Bilen rullade exakt 0 meter under tiden som jag hyrde den. Blir ju spännande att se om de försöker ta betalt för bränsle från mig...
Det lät ju grymt! Om det fungerar kan jag också tänka mig att hyra några gånger

I morse lämnade jag tillbaka nycklarna till bilen som jag hyrde i fredags eftermiddag. Bilen rullade exakt 0 meter under tiden som jag hyrde den. Blir ju spännande att se om de försöker ta betalt för bränsle från mig...

De brukar skriva ut miltal vid ut- och incheckning av bilen så de borde väl se att den inte körts och därmed rimligtvis inte ta betalt för bränsle.

Ja, tillbaka till ämnet.

Någon som fått några poäng än?

Det verkar heller inte som att min första hyra som avslutades igår har registrerats som kvalificerande för Avis Preferred, trots att jag kan se den under "tidigare bokningar". Någon som vet om det brukar ta ett par dagar?

Ja, tillbaka till ämnet.

Någon som fått några poäng än?

Det verkar heller inte som att min första hyra som avslutades igår har registrerats som kvalificerande för Avis Preferred, trots att jag kan se den under "tidigare bokningar". Någon som vet om det brukar ta ett par dagar?
Det brukar dröja tills man fått fakturan via mail åtminstone.

Vi har en vecka bokat på Hilton Slussen om en månad, sugen på detta erbjudande. Var parkerar man bilen isåfall utan att det kostar skjortan?

Vi har en vecka bokat på Hilton Slussen om en månad, sugen på detta erbjudande. Var parkerar man bilen isåfall utan att det kostar skjortan?
På gatuparkering om du känner dig bekväm med parkeringsreglerna, annars blir det snabbt väldigt dyrt.

Parkering - stockholm.se
  • 15 kronor per timme, mellan klockan 7 och 19, vardag
  • 10 kronor per timme, mellan klockan 11-17, dag före helgdag
  • Ingen avgift övrig tid
Annars har Stockholm Parkering ett antal garage som brukar kosta 200kr/24h.

Det blir snabbt dyrt att stå på Stockholms gatuparkering om du inte har behov av bilen när du är här. Ska du bara låta den stå, då kan du lika gärna köra ut den till Bandhagen, där är parkering på gatan gratis dygnet runt och du kan på 15-20 min ta tunnelbanan tillbaka in till Slussen. Ska du ha bilen och göra utflykter, då är det nog trots allt gatuparkering inne i stan som gäller. I hela innerstaden kostar det som ovan, utom i absoluta "city" området där det är ännu dyrare.

Toppen