Senaste nytt

"EuroBonus Lifetime Gold Card" - ändrade krav efter sommaren?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är väl det som gör det enklare för honom att föra in förändringar. Tidigare har han varit tvungen att få godkänt av chefen men nu blir han chef för nya bolaget.
Lär nog inte ha med saken att göra. Jag skulle tro att antingen för att knoppa av det helt eller redovisningstekniska skäl

Nej inte för att knoppa av det.

Vi talar äpplen och päron.

1) syftet med att bilda eget bolag.

2) huruvida beslut kan drivas igenom snabbare i den nya organisationen.
Nä, jag tror inte att beslutskedjan kommer gå snabbare i ett eget bolag men skulle det bli så blir jag imponerad.
Jag skulle tro att beslut o sånt kan gå fort nu också, det är ju andra faktorer som påverkar också t.ex. IT, lagar o bestämmelser etc.

Jag tror lika mycket på tomten som jag tror att det kommer att bli någon större förändring i hur snabbt ändringar genomförs bara för att Eurobonus blir ett eget bolag. Om något kommer förvirringen att bli större och vi kommer att se mer inkonsistent behandling.

Det är väl det som gör det enklare för honom att föra in förändringar. Tidigare har han varit tvungen att få godkänt av chefen men nu blir han chef för nya bolaget.

Är det bara jag som fick känslan av att mycket av det som var utlovat men inte har hänt har suttit fast bakom ny IT, där vi å ena sidan klagar på att nya hemsidan fungerade så dåligt och släpptes för tidigt, men å andra sidan var det nog de gamla systemen som höll tillbaka introduktionen av mycket nytt som hade lovats införas.

Men det är klart, om Eurobonus helt frikopplar sina system från SK IT så kanske förändringar sker snabbare. Fast inte nödvändigtvis kopplade då till resor eller förmåner på SAS...

Jag tror lika mycket på tomten som jag tror att det kommer att bli någon större förändring i hur snabbt ändringar genomförs bara för att Eurobonus blir ett eget bolag. Om något kommer förvirringen att bli större och vi kommer att se mer inkonsistent behandling.
Nu blir vi väl i och för sig inkonsekvent behandlade och inte "inkonsistent", vi får ju trots allt (oftast!) åka med och SAS fortsätter ju (märkligt nog ibland!) att ha med oss att göra... :)

Det går framåt. Publicerat 29 december 2017.

"It was announced some years ago that Gold or Diamond members who have a consecutive Gold or Diamond membership for a minimum of 10 years, would be honored with a lifetime Gold membership. What is the status on this?

We still aim to introduce this, along with many other major new initiatives in the EuroBonus program, although our time schedule hasn’t yet been finalized, as a result of the huge overhaul of the SAS digital platforms which has proven to be more complex than we originally anticipated."

Ask Annelie about SAS | Scandinavian Traveler

Det går framåt. Publicerat 29 december 2017.

"It was announced some years ago that Gold or Diamond members who have a consecutive Gold or Diamond membership for a minimum of 10 years, would be honored with a lifetime Gold membership. What is the status on this?

We still aim to introduce this, along with many other major new initiatives in the EuroBonus program, although our time schedule hasn’t yet been finalized, as a result of the huge overhaul of the SAS digital platforms which has proven to be more complex than we originally anticipated."

Ask Annelie about SAS | Scandinavian Traveler
Den kommentaren var med redan i Decembernumret i stolsfickan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen