Senaste nytt

Fler affärsklasstolar på SAS Airbus A350?

Frykter det blir 2-4-2 i Plus. Det er forøvrig 100% sikkert at det blir 9 seter i bredden på økonomi, ingen selskaper vil ha 8, men noen vil nok ha 10.
Skulle bare ønske det ble 2-4-3 konfigurasjon og ikke 3-3-3

Läste ombordtidningen scandinavian traveler härom dagen (Augusti upplagan). Kommer jag inte ihåg fel har det tidigare stått att SAS A350 skulle få 308 stolar ombord? Nu är det justerat till 300!

2jchmpf.jpg

Denne ble jo vist frem når bestillingen ble offentliggjort, men det var jo før man bestemte seg for å endre til dagens 1-2-1 på Business, så reduksjonen til 300 kan vel ha sammenheng med dette.

Frykter det blir 2-4-2 i Plus.
Dito. Både Singapore Air och Cathay Pacific har 2-4-2 i premium economy i sina A350.

Klart sämre med fyra platser i mitten än tre (dubblerad mängd mittsätesryttare). Kan iofs dock vara positivt om man reser en familj på 4 personer (eller modulo 4 rent generellt...)

Hade en intressant diskussion om detta med en insatt i frågan som jag råkade sitta bredvid på en flight i somras. Det var mycket hysch-hysch och hemligt naturligtvis så även om jag försökte så fick jag inte ut några detaljer.

Det jag däremot fick ut var att från flygbolagens sida så tycker man att Airbus är mycket mindre flexibla med intern utformning av kabinen i 350 jämfört med andra modeller, väldigt mycket detaljer styrs från Airbus så personen var mycket nöjd med att SAS fått till en produkt som skulle vara väldigt unik i 350-sammanhang, vad det nu visar sig betyda :)

Toppen