Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Radisson Blu Latvija, Riga. Är CCG. Uppgraderad ett snäpp från billigaste till superior på våning 18. Gällde även min statuslöse resekamrat som jag hade bokat åt. Ingen välkomstgåva på rummet annat än att när jag kom till rummet så var toaletten ospolad. Brun sörja i stolen. Rätt äckligt faktiskt. Eftersom mitt ärende var ganska akut, tog jag bara en bild först och spolade sen ett par gånger för att själv kunna använda toaletten. Visade bilden i receptionen och de erbjöd sig att skicka ett en städpatrull, men jag avböjde eftersom problemet redan var löst. Fick ingen annan kompensation. Ska man bara släppa det och gå vidare, eller borde man ha fått någon ersättning i form av poäng e d? Vet inte hur känslig/gnällig man ska vara i såna här lägen.
 
Radisson Blu Latvija, Riga. Är CCG. Uppgraderad ett snäpp från billigaste till superior på våning 18. Gällde även min statuslöse resekamrat som jag hade bokat åt. Ingen välkomstgåva på rummet annat än att när jag kom till rummet så var toaletten ospolad. Brun sörja i stolen. Rätt äckligt faktiskt. Eftersom mitt ärende var ganska akut, tog jag bara en bild först och spolade sen ett par gånger för att själv kunna använda toaletten. Visade bilden i receptionen och de erbjöd sig att skicka ett en städpatrull, men jag avböjde eftersom problemet redan var löst. Fick ingen annan kompensation. Ska man bara släppa det och gå vidare, eller borde man ha fått någon ersättning i form av poäng e d? Vet inte hur känslig/gnällig man ska vara i såna här lägen.
Har haft liknande problem på just detta hotell (horribel avförings lukt som gjorde att dem spärra av halva våningen)
Pratade med någon manager som uppgradera våra 2 rum till sviter.
 
Radisson Blu Hua Hin
Bokat billigast rum en vecka med poäng.
Fick uppgradering till Deluxe rum, dock utan pool access.
Nöjd trots det då jag har ett rum på 3e våningen nära poolen och en stor terrass med dagbäddar på :)
Rummen var ju inte direkt billiga när man bokade med snittpris över 2500kr natten för de billigaste rummen.
Fri frukost för 2 fick jag också, dock ingen välkommstgåva ännu, men den kanske kommer då vi checka in lite tidigt!

Ska nog överleva en vecka här även om vädret idag sviker...
Det här avslutar även mitt Club Carlson år där jag har 43 stays och alla har inneburit uppgradering utom 1 som var nedgradering ;)

CCC
Bokade igår 11 nätter där i 11 olika bokningar, 11-22/1.
7 nätter på poäng (44k/natt), 1 natt på Free Friday e-voucher och 3 betalnätter. Fick en juniorsvit med pool för knappt 1.500 och sedan var priset runt tusenlappen för de andra två jag ska betala för. Blandat svit, deluxe och superior så får se hur de löser detta. Ifjol bokade jag rum med pool för en natt och fick behålla det hela vistelsen som uppgradering.
Det var på vippen med poängbokningarna nu. På nästan varje natt stod det att det bara var ett rum kvar till det priset.

Intressant var att i e-postbekräftelsen för e-vouchern stod det 0.00 THB och när jag kollar bokningarna i min profil så står det 6.000 THB, vilket ju i princip är priset för ett betalt rum. Mailade Carlson och enligt dem så ska det vara 0.00 THB. Får se vad de säger på plats...
 
Juniorsviten är cirka 5kvm större och har en extra divan på soffan. Enda skillnaden mot Deluxe pool access.
@jonten hade sånt rum över nyår och var inte så nöjd....
Vi håller båda på och claimae 100% satisfaction guarantee nu efter mkt strul....

Bokade igår 11 nätter där i 11 olika bokningar, 11-22/1.
7 nätter på poäng (44k/natt), 1 natt på Free Friday e-voucher och 3 betalnätter. Fick en juniorsvit med pool för knappt 1.500 och sedan var priset runt tusenlappen för de andra två jag ska betala för. Blandat svit, deluxe och superior så får se hur de löser detta. Ifjol bokade jag rum med pool för en natt och fick behålla det hela vistelsen som uppgradering.
Det var på vippen med poängbokningarna nu. På nästan varje natt stod det att det bara var ett rum kvar till det priset.

Intressant var att i e-postbekräftelsen för e-vouchern stod det 0.00 THB och när jag kollar bokningarna i min profil så står det 6.000 THB, vilket ju i princip är priset för ett betalt rum. Mailade Carlson och enligt dem så ska det vara 0.00 THB. Får se vad de säger på plats...
 
Fick en juniorsvit med pool för knappt 1.500 och sedan var priset runt tusenlappen för de andra två jag ska betala för. Blandat svit, deluxe och superior så får se hur de löser detta. Ifjol bokade jag rum med pool för en natt och fick behålla det hela vistelsen som uppgradering.
Det var på vippen med poängbokningarna nu. På nästan varje natt stod det att det bara var ett rum kvar till det priset.
.
Jag har begärt pengarna tillbaka för min vistelse, hade bokat Junior svit. Efter mail med klagomål så får jag detta som svar av GM ang rummet.
I concur with you and sent a few weeks ago, a missive to Carlson Rezidor explaining the need to rename or review some of the resort’s room categories, the Junior Suite should be renamed a Deluxe Pool Access.
Väntar just nu på hans svar, både jag och @jerixon hade en ganska dålig vistelse. Så fort min fight med GM är över så kan jag delge vad jag tyckte.
Men det går ut på att mitt rum inte motsvarade förväntningarna och fick ingen uppgradering som CCC, inte heller är servicen bra. Glöm att prata engelska med personalen, de kan yes, no, thank you på sin höjd.
 
Intressant var att i e-postbekräftelsen för e-vouchern stod det 0.00 THB och när jag kollar bokningarna i min profil så står det 6.000 THB, vilket ju i princip är priset för ett betalt rum. Mailade Carlson och enligt dem så ska det vara 0.00 THB. Får se vad de säger på plats...

När jag bokat för den vouchern så stod det samma sak, det kommer dock in som att den inte är giltig stay så har du stays före och efter den borde du få flera stays.
 
Jag har begärt pengarna tillbaka för min vistelse, hade bokat Junior svit. Efter mail med klagomål så får jag detta som svar av GM ang rummet.
I concur with you and sent a few weeks ago, a missive to Carlson Rezidor explaining the need to rename or review some of the resort’s room categories, the Junior Suite should be renamed a Deluxe Pool Access.
Väntar just nu på hans svar, både jag och @jerixon hade en ganska dålig vistelse. Så fort min fight med GM är över så kan jag delge vad jag tyckte.
Men det går ut på att mitt rum inte motsvarade förväntningarna och fick ingen uppgradering som CCC, inte heller är servicen bra. Glöm att prata engelska med personalen, de kan yes, no, thank you på sin höjd.

Oj! Verkar som att det hänt grejer till det negativa sedan ifjol då. Jag hade en alldeles utmärkt vistelse då och inga problem med språket. Fick t o m en visning av olika rum och sviter av en trevlig manager.
Nu har jag i alla fall bokat av juniorsviten (vilket då var det billigaste rummet som gick att boka), eftersom det ploppade upp ett vanligt rum för några hundralappar mindre.
 
Juniorsviten är cirka 5kvm större och har en extra divan på soffan. Enda skillnaden mot Deluxe pool access.
@jonten hade sånt rum över nyår och var inte så nöjd....
Vi håller båda på och claimae 100% satisfaction guarantee nu efter mkt strul....
Hittade just visitkortet till en Assistant F&B Manager jag snackade en del med förra året. Hoppas han är kvar. Han verkade vettig. Inga problem med språket där, då han hade bott och studerat i USA har jag för mig.
Hoppas att ni får igenom era claims, för det där lät verkligen inte bra.
 
Han är tyvärr inte kvar :(
Food and Beverage Managern nu är bra och heter Evan, men resten av personalen lämnar en del att önska tyvärr...

Hittade just visitkortet till en Assistant F&B Manager jag snackade en del med förra året. Hoppas han är kvar. Han verkade vettig. Inga problem med språket där, då han hade bott och studerat i USA har jag för mig.
Hoppas att ni får igenom era claims, för det där lät verkligen inte bra.
 
Toppen