Hej!
Jag sitter fast på Oslo efter en härlig 22h lång försening av SK955 till Miami idag. Skulle gå härifrån idag på morgonen men är uppskjuten till imorgon bitti. Hela upplevelsen kan beskrivas som extrem förvirring blandat med noll service.
Nåväl, har pratat med hotellet i Miami om att jag kommer en dag för sent men nu stött på problem med Avis. Jag har en prepaid bil där som de håller i 24h, dvs om flighten går som den ska imorrn har jag 2h på mig att ta mig igenom flygplatsen och hämta bilen - borde fungera. Men om flighten inte går i tid eller om det blir problem på MIA håller de inte bilen och då måste jag fixa en ny på plats, vilket kommer kosta skjortan. Mitt enda alternativ är att boka av min nuvarande bokning och ta en ny bokning på exakt samma bil men en dag kortare - då ökar kostnaden med 371 dollar. En kostnad jag ogärna tar eftersom det är SAS som orsakat den.
Pratade nyss med deras Diamond Support (suck) och person nr 1 sa att han inte visste, person nr 2 sa att jag skulle ta kvittot på mellanskillnad o begära ersättning för den av SAS, och nu sa person nr 3 att de inte täcker något alls om jag bokar om. Mycket blandade besked, som vanligt.
Har ni någon koll på vad jag ska göra här? Jag lutar åt att boka av och boka om, för att vara på den säkra sidan, och att begära ersättning av SAS, men har någon här erfarenhet av den här typen av utlägg? Kan man få igenom dem?
(Både resan och bilen är betalda med Amex SAS Elite.)
Tusen tack på förhand!
/Mycket irriterad resenär
Jag sitter fast på Oslo efter en härlig 22h lång försening av SK955 till Miami idag. Skulle gå härifrån idag på morgonen men är uppskjuten till imorgon bitti. Hela upplevelsen kan beskrivas som extrem förvirring blandat med noll service.
Nåväl, har pratat med hotellet i Miami om att jag kommer en dag för sent men nu stött på problem med Avis. Jag har en prepaid bil där som de håller i 24h, dvs om flighten går som den ska imorrn har jag 2h på mig att ta mig igenom flygplatsen och hämta bilen - borde fungera. Men om flighten inte går i tid eller om det blir problem på MIA håller de inte bilen och då måste jag fixa en ny på plats, vilket kommer kosta skjortan. Mitt enda alternativ är att boka av min nuvarande bokning och ta en ny bokning på exakt samma bil men en dag kortare - då ökar kostnaden med 371 dollar. En kostnad jag ogärna tar eftersom det är SAS som orsakat den.
Pratade nyss med deras Diamond Support (suck) och person nr 1 sa att han inte visste, person nr 2 sa att jag skulle ta kvittot på mellanskillnad o begära ersättning för den av SAS, och nu sa person nr 3 att de inte täcker något alls om jag bokar om. Mycket blandade besked, som vanligt.
Har ni någon koll på vad jag ska göra här? Jag lutar åt att boka av och boka om, för att vara på den säkra sidan, och att begära ersättning av SAS, men har någon här erfarenhet av den här typen av utlägg? Kan man få igenom dem?
(Både resan och bilen är betalda med Amex SAS Elite.)
Tusen tack på förhand!
/Mycket irriterad resenär