Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Nja, 200.000 räcker ju till
1pers i C t/r usa / asien SK =50.000p / 1 voucher
1 pers i F t/r till USA med LH = 75.000p / 1 voucher
1 pers i C t/r usa/asien SK = 60.000p / Flypremium
och med lite trix och fix så får man ihop dom poängen "ganska" enkelt.

Jo, men om du ska använda upp dessa till 2-4-1 och även lite Fly Premium så går det åt MÅNGA poäng...

Nja, 200.000 räcker ju till
1pers i C t/r usa / asien SK =50.000p / 1 voucher
1 pers i F t/r till USA med LH = 75.000p / 1 voucher
1 pers i C t/r usa/asien SK = 60.000p / Flypremium
och med lite trix och fix så får man ihop dom poängen "ganska" enkelt.
Du och jag har ganska olika syn på vad maximera är.

Detta är absolut inte att maximera, du skrev bara använda upp voucherna och använda Flypremium.

Håller dock med om att det är långt ifrån maximera poäng+voucher.

Hur skulle du maximera då? För jag har uppfattat det såhär:

2 pers i C t/r usa / asien SK =100.000p / 1 voucher
2 pers i C t/r till USA/Asien = 100.000p / 1 voucher

Jag trodde att när man nådde FlyPremium så kunde man köpa biljetter (kontant) till Sas Go priser men bli uppgraderad till plus/business. Men det gäller alltså bara att köpa med poäng.

Hur skulle du maximera då? För jag har uppfattat det såhär:

2 pers i C t/r usa / asien SK =100.000p / 1 voucher
2 pers i C t/r till USA/Asien = 100.000p / 1 voucher

Jag trodde att när man nådde FlyPremium så kunde man köpa biljetter (kontant) till Sas Go priser men bli uppgraderad till plus/business. Men det gäller alltså bara att köpa med poäng.
Du blir inte uppgraderad, utan du bokar SAS Plus / SAS Business award med poäng för SAS Go award när du applicerar Fly Premium förmån.

Var får folk denna feluppfattning ifrån att man skulle kunna köpa billigaste ekonomibiljett för några få tusenlappar och sedan bli uppgraderad, gratis via FlyPremium, till Plus eller Business???

Det är hur många som helst här som fått för sig detta. Hur tänker man då? På en vanlig SAS kärra finns det väl 32 (eller 40) platser i Businessclass. Tror folk, på riktigt, att SAS har råd att bjuda bort dessa till priset av en ekonomibiljett??? Då skulle ”EVERYONE and their DOG” flyga businessclass!

Självklart är det endast poängbokningar och då givet att det finns awardseats tillgängliga. Det vill säga, SAS styr, ganska hårt, hur många platser per avgång man är beredd att bjuda bort till poängbokare. Kolla exempelvis poängbokningar från CPH till New York (EWR) där awardplatserna i business med den tidiga avgången går åt direkt medan de med den sena avgången kring 18 och ankomst till EWR kring 21 oftare finns kvar. De är helt enkelt mindre attraktiva.

There are no free lunches!
Hur tror folk att flygbolag går ihop???

Det är hur många som helst här som fått för sig detta. Hur tänker man då? På en vanlig SAS kärra finns det väl 32 (eller 40) platser i Businessclass. Tror folk, på riktigt, att SAS har råd att bjuda bort dessa till priset av en ekonomibiljett??? Då skulle ”EVERYONE and their DOG” flyga businessclass!
Det finns för Diamanter och heter Courtesy Upgrade.

Det finns för Diamanter och heter Courtesy Upgrade.
Rätt och riktigt.
Men som Diamond är du redan med och drar in viss business till bolaget. En simpel kreditkortsanvändare som fått för sig att de kan köpa billiga biljetter för pengar och sedan flyga business, drar inte alls in samma typ av business. Notera dessutom att vilken hackare som helst kan skaffa Mastercard Premium, så länge du är kreditvärdig och beredd att betala 1495:- per år.

”Vem som helst” blir inte Diamond.

Toppen