Man kan krasst konstatera att de problem vi såg när tråden startades i princip är borta eftersom det numera är fasta summor som debiteras. På grund av valutakurser så kommer det sällan att stämma på öret, men det är ingen idé att försöka bråka om några kronor hit eller dit.
Jag har ingen erfarenhet själv.Har vi lyckats klura ut vad som gäller rent generellt på bränsletillägg?
€39 inom Europa verkar stämma.
Jag tänkte boka intra-nordafrika; bör jag räkna med €39 där med?
Har personerna olika status hos SAS?Jag gjorde tre bokningar för fyra personer. Bokningarna gjordes samma dag, på samma datum, på samma flighter och samma kabinklasser. Alla tre bokningarna blev debiterade olika mycket skatt, vilket varierade från 1396 kr till 2080 kr per person.
Ja, de två statuslösa var de som fick betala minst. Jag som EBD fick betala mest.Har personerna olika status hos SAS?
Borde vara tvärtom, tycker jag.Ja, de två statuslösa var de som fick betala minst. Jag som EBD fick betala mest.
Straffskatt för framtida användande av lounge?Borde vara tvärtom, tycker jag.
3000 per person till USA är ju dock inte fel med star alliance utan precis vad det ska kosta på ett ungefär. Att sas inte tar ut alla avgifter/skatter på egna flighter är ju dock trevligt.Skulle för några dagar sedan boka t.o.r med Swiss i business till JFK, med min 2-4-1 voucher. Det skulle kosta 6000:- i skatter och avgifter för hustrun och mig. Nej tack sa Jag och hittade istället t.o.r. med SAS 2-4-1, i business, till Chicago. Endast 1200:- för Oss bägge. Vi skall ändå resa runt så Oss spelade det ingen roll vart Vi landar i Staterna, men hutlös skillnad!!!