Senaste nytt

Eurobonus-poäng med Lufthansa?

Canadien

Medlem
På tyska står det Passagiere där du ska öppna upp med plustecknet och ändra ditt bonusnummer

LH-Air-Rail.png
 
'Bara så du inte är på fel ställe, det är alltså på lufthansas hemsida du ska gå in och ta upp din bokning. Där ska finnas en sektion med "Traveler Information" där du kan välja View traveler details, och sedan lägga till frequent flier number
Jag har letat precis överallt, men hittar ingeting. Jag får ta det vid incheckning helt enkelt. Tack för hjälpen!

På tyska står det Passagiere där du ska öppna upp med plustecknet och ändra ditt bonusnummer

LH-Air-Rail.png

Så det görs vid bokningstillfället alltså. I efterhand verkar det inte gå att göra på webben iaf.
 
Last edited by a moderator:

mha321

Medlem
Så det görs vid bokningstillfället alltså. I efterhand verkar det inte gå att göra på webben iaf.
Det har absolut gått att göra i efterhand förut åtminstone. Jag har just nu inga pågående bokningar hos Lufthansa så jag kan inte leta upp någon screenshot, men det låter konstigt att de skulle tagit bort det. Däremot är deras site inte ett under av tydlighet vad gäller sådana saker...
 

Mr Planning

Medlem
Letar på Lufthansas usla hemsida efter bokningsklass, helt omöjligt.
Helt omöjligt att se pris innan du väljer flight dessutom.

Samma sak när man söker samma biljett via flygresor.se och kommer till resebyrån (i know, men skillnaden är mer än halva priset mot Lufthansas sida?)

Någon med tips vart jag hittar bokningsklass, både via Lufthansas hemsida & resebyrå?
Samt hur skillnaden kan vara såpass stor i pris?
 

Canadien

Medlem
Letar på Lufthansas usla hemsida efter bokningsklass, helt omöjligt.
Helt omöjligt att se pris innan du väljer flight dessutom.

Samma sak när man söker samma biljett via flygresor.se och kommer till resebyrån (i know, men skillnaden är mer än halva priset mot Lufthansas sida?)

Någon med tips vart jag hittar bokningsklass, både via Lufthansas hemsida & resebyrå?
Samt hur skillnaden kan vara såpass stor i pris?
Man måste klicka på fare conditions. Nedan är från appen men det är liknande ut på vanliga hemsidan.
I mitt fall blev det Y och E på de två benen.

Screenshot_20171222-194320.png

Screenshot_20171222-194333.png
 

h9kh9k

Medlem
Jag har letat precis överallt, men hittar ingeting. Jag får ta det vid incheckning helt enkelt. Tack för hjälpen!



Så det görs vid bokningstillfället alltså. I efterhand verkar det inte gå att göra på webben iaf.
Har en LH bokning och går jag till https://mobile.lufthansa.com/rs/mbo/login?l=en och fyller i mitt efternamn och bokningskod (står "filekey" på sidan, den 6 bokstav/siffer kod bokningen har) och skrollar ner till "passanger information" finns fliken "frequent flyer card". Öppna den så syns knappen "edit".

158d556b0bfd2afaaca8e36b7ad53b64.jpg
ee471f7f3c1593dbdea2f5e31ab08065.jpg
 

palmen

Moderator
Letar på Lufthansas usla hemsida efter bokningsklass, helt omöjligt.
Helt omöjligt att se pris innan du väljer flight dessutom.

Samma sak när man söker samma biljett via flygresor.se och kommer till resebyrån (i know, men skillnaden är mer än halva priset mot Lufthansas sida?)

Någon med tips vart jag hittar bokningsklass, både via Lufthansas hemsida & resebyrå?
Samt hur skillnaden kan vara såpass stor i pris?
Jag brukar köra matrix och leta flighter jag vill åka med lufthansa. När jag hittat något går jag in på Lufthansas sida och bokar flighterna.
 
Toppen