Senaste nytt

Norwegian släpper Boston från Skandinavien?

pswe

Medlem
Verkar som Norweigan stänger Boston linjen från Oslo och Köpenhamn. Ökar visserligen från Paris och London, men borde väl gynna SAS-linjen från Köpenhamn.

Copenhagen – Boston Seasonal 1 weekly service cancelled in S18
London Gatwick – Boston Increase from 4 to 7 weekly (From 12JUN18, Day 246 operates with Norwegian Air International Aircraft)
Oslo – Boston Seasonal 2 weekly service cancelled in S18

Planned new 4 weekly Paris CDG – Boston service, from 02MAY18, remains unchanged.
 

palmen

Moderator
Verkar som Norweigan stänger Boston linjen från Oslo och Köpenhamn. Ökar visserligen från Paris och London, men borde väl gynna SAS-linjen från Köpenhamn.

Copenhagen – Boston Seasonal 1 weekly service cancelled in S18
London Gatwick – Boston Increase from 4 to 7 weekly (From 12JUN18, Day 246 operates with Norwegian Air International Aircraft)
Oslo – Boston Seasonal 2 weekly service cancelled in S18

Planned new 4 weekly Paris CDG – Boston service, from 02MAY18, remains unchanged.
Gynnas säkert SAS, men det har inte direkt varit proppfullt på flighterna dit med SAS heller. De kanske dock har bättre avtal vad det gäller cargo som gör att det går OK i alla fall.
 

Tockstew

Medlem
Har en bokning i slutet av januari med SAS och det ser inte direkt ut som att det är rusning när jag tittar på pre-bokade säten eller på Expertflyer.
 

Hachans

Medlem
Har en bokning i slutet av januari med SAS och det ser inte direkt ut som att det är rusning när jag tittar på pre-bokade säten eller på Expertflyer.

Januari och februari är väldig lågsäsong för Boston. När jag var fattig student kunde man hitta biljetter med Lufthansa dit för under 2000 tor. Och det var inte såååå länge sen!
 

Tockstew

Medlem
Januari och februari är väldig lågsäsong för Boston. När jag var fattig student kunde man hitta biljetter med Lufthansa dit för under 2000 tor. Och det var inte såååå länge sen!
Haha! Det är rätt. Det gäller att se det positivt!! Ska hursomhelst bli kul att se vad Boston har att erbjuda. Om någon har ett bra tips på bryggerier etc som ligger hyfsat centralt så mottas det tacksamt! Bjuder min mamma på en tur så om det finns förslag på lämpliga grejor för en dam i 70-års åldern så funkar det också:)
 

palmen

Moderator
Haha! Det är rätt. Det gäller att se det positivt!! Ska hursomhelst bli kul att se vad Boston har att erbjuda. Om någon har ett bra tips på bryggerier etc som ligger hyfsat centralt så mottas det tacksamt! Bjuder min mamma på en tur så om det finns förslag på lämpliga grejor för en dam i 70-års åldern så funkar det också:)
Trillium ligger "mitt i stan" och är väl det mest kända bryggeriet i Boston, de har även en beergarden centralt i närheten av downtown.
Deras stora bryggeri ligger dock ca 30-40 minuter utanför stan även om de fortfarande brygger i det mindre lokalen inne i stan.

Nightshift gör bra grejer, se till att ha med pass om du vill komma in där. Annars blir det blankt nej i dörren för inträde.

The Ginger Man är ett bra ölställe mitt i stan.

1,5h rakt västerut från Boston ligger Tree House, ett av de mest hypeade bryggerierna just nu. Ölsläpp typ 3 dagar i veckan och kön för att köpa burkar brukar vara 30-120 minuter och man får köpa ett begränsat antal. Brukar enbart få köpa någon enstaka öl på plats dessutom. Bryggeriet är i helt nya lokaler och det är fortfarande lite "inkörning" där just nu.
 

Hachans

Medlem
Haha! Det är rätt. Det gäller att se det positivt!! Ska hursomhelst bli kul att se vad Boston har att erbjuda. Om någon har ett bra tips på bryggerier etc som ligger hyfsat centralt så mottas det tacksamt! Bjuder min mamma på en tur så om det finns förslag på lämpliga grejor för en dam i 70-års åldern så funkar det också:)

Det finns jättemycket att göra även för en äldre dam. Massor med fina konstmuseer eller så kanske ett presidentbibliotek kan passa?

Tänk på att vädret är nyckfullt som bara den. Det kan vara 15 grader soligt och fint. Sen rätt vad det är skickar kanadensarna ner en halvmeter snö ena dagen och -20 nästa. Då slår till och med Boston Stockholm på fingrarna i saker som inte fungerar i trafiken. Så boka boendet så nära du kan några attraktioner så att du åtminstone kan gå dit medan staden plogas fram.
 

Thornado

Medlem
Bjuder min mamma på en tur så om det finns förslag på lämpliga grejor för en dam i 70-års åldern så funkar det också

Nightshift gör bra grejer, se till att ha med pass om du vill komma in där. Annars blir det blankt nej i dörren för inträde.

Låter väl annars som en ypperlig möjlighet att muntra upp mamma genom att ta med henne dit utan hennes pass så att hon kan nekas inträde för att de inte vet att hon är över 21. :)
 
Toppen