ANA, Asiana eller Thai First

Jag vet inte hur ert program ser ut i Cebu, men om ni mest ska ta det lugnt och koppla av så tycker absolut att ni ska maxa flygupplevelserna och loungerna. Jag har nämligen den åsikten att det är avkopplande att flyga förstaklass och hänga i förstaklasslounger. Så jag hade prioriterat ett Lufthansa-flyg från Frankfurt (helst med en svängom till Zurich på vägen samma dag), Thai ifrån Bangkok, och Asiana med en Airbus 380 för att testa suites. Har ni lång tid mellan flygen i Seoul så finns det gratisutflykter man kan ta ( http://www.businessclass.se/forum/threads/8-timmar-layover-i-seoul-vad-att-göra.23183/ ).
 
Kollade om det fanns något Thai-alternativ på hemresan men icke, så där stannar vi på Asiana.

När det närmar sig så hoppas jag på byte till Lufthansa i första hand och ANA i andra då, tack!



Frun är gravid och själv är jag rätt dålig på att dricka alkohol så det spelar ingen större roll vad det är för märke på skumpan eller hur länge man får vänta. Är mer intresserad av mat, stolen, markservice och lull-lull som en lyxig pyjamas eller necessär etc.
 
Budgetresenär skrev:Har du kollat Osaka och Tokyo också, utöver alla Thai's Europa-destinationer?Klicka för att utvidga...


Hmm, nej hur menar du? Jag kollade BKK-FRA/MUC/CDG/LHR, missar jag någon?

För ANA kollar jag HND-FRA/LHR

Lufthansa FRA-BKK/HKG/HND/SIN
 
Du kan åka hem via nordostasienzonen, dvs Sydkorea eller Japan. Sök på Bangkok - Seoul/Osaka/Tokyo. Sedan måste det så klart finnas lediga platser därifrån också.
 
Ok, så du menar att jag kan åka Thai från BKK till Osaka/Tokyo/Seoul och sen lämplig förstaklass-kärra därifrån? Vem flyger Osaka-Europa?
 
Rodnt skrev:Ok, så du menar att jag kan åka Thai från BKK till Osaka/Tokyo/Seoul och sen lämplig förstaklass-kärra därifrån? Vem flyger Osaka-Europa?Klicka för att utvidga...
Visst ja, det finns inte direktflyg Osaka-Europa, jag själv flög Bangkok-Osaka-Seoul-Frankfurt. De tillät 2 byten i tredjezonen pga att jag hade blivit nedgraderad pga flygplansbyte (ursprungsbokningen var Bangkok-Seoul-Frankfurt). Med lite tur kan det funka med 2 byten i tredjezon, agenterna i Tallinn har inte alltid 100% koll på reglerna.
 
Budgetresenär skrev:Visst ja, det finns inte direktflyg Osaka-Europa, jag själv flög Bangkok-Osaka-Seoul-Frankfurt. De tillät 2 byten i tredjezonen pga att jag hade blivit nedgraderad pga flygplansbyte (ursprungsbokningen var Bangkok-Seoul-Frankfurt). Med lite tur kan det funka med 2 byten i tredjezon, agenterna i Tallinn har inte alltid 100% koll på reglerna.Klicka för att utvidga...
Tredjezon regeln försvann i somras, nu är det reasonable routing som gäller och man ska kunna åka från södra Asien via norra Asien till Europa även om det blir fler stopp på vägen i norra Asien
 
MNL-BKK-HND med Thai och sedan HND-FRA/LHR med ANA verkar funka faktiskt, om det nu släpps platser dvs. Det skulle bredda upplevelsen lite men blåsa oss på att testa A380. Intressant ändå!



Det skulle dock bli a350 bkk-hnd som inte har first, så då kommer man inte in i first class lounge va?
 
Funderar på att boka en flight FRA-HND-GMP i First/business.



Får ca 4 timmar på HND, vad har man för service på marken när man anländer med First ANA och flyger vidare i Business med Asiana?
 
bankb skrev:Funderar på att boka en flight FRA-HND-GMP i First/business.Får ca 4 timmar på HND, vad har man för service på marken när man anländer med First ANA och flyger vidare i Business med Asiana?Klicka för att utvidga...


ANA är inte stora på det där med ground service. Jag har aldrig upplevt något speciellt när jag anlänt med ANA F. Du får såklart tillgång till business class lounger. Vad jag förstått får man bara tillgång till ANA First class lounge om man flyger vidare med *A F, eller ANA C på en rutt där det ej finns F.
 
Back
Top