Senaste nytt

SAS lanserar SAS Go Light till USA

Good point. I det fallet är det väl i princip bara att de behandlar star gold bättre som är anledning att välja sas. Eller kanske om man har eurobonus-poäng att lägga på uppgradering (samma gäller förstås åt andra hållet om man har miles and more poäng)
Intjäningen är väl också bättre (kanske?) till Eurobonus om du väljer SAS.

Good point. I det fallet är det väl i princip bara att de behandlar star gold bättre som är anledning att välja sas. Eller kanske om man har eurobonus-poäng att lägga på uppgradering (samma gäller förstås åt andra hållet om man har miles and more poäng)

På vilket sätt tycker du att SAS behandlar star gold bättre? Min erfarenhet är precis tvärtom. Ofta bra bemötande i Lufthansa ekonomiklass som EBG, men inget speciellt hos SAS. Med Lufthansa blir det dessutom Senatorloungebesök och inga ATR-flyg. Lätt val för mig.

På vilket sätt tycker du att SAS behandlar star gold bättre? Min erfarenhet är precis tvärtom. Ofta bra bemötande i Lufthansa ekonomiklass som EBG, men inget speciellt hos SAS. Med Lufthansa blir det dessutom Senatorloungebesök och inga ATR-flyg. Lätt val för mig.
Jag tror han menar bagageförmånen.

Lite sammanfattande info om dessa biljetter

Bokas i bokningsklass K, L och T, dvs samma som används för vanlig ekonomi.
Man kan köpa till bagage men det ska vara billigare att i så fall boka med bagage från början
Som Eurobonusmedlem erhåller man sina bagageförmåner som på en vanlig biljett, dvs 1-2 extra incehckade väskor beroende på status.
Initialt kommer man att tjäna lika mycket poäng på light som vanlig go, det framgår dock inte om det kommer att ändras framöver
Säljstart för Go Light var idag 14 december

Fina priser till USA i lågpriskalendern (< 0.4 kr/km). Antar att de är nya SAS Go Light.

Screenshot 2017-12-15 08.55.25.png

Jag tror knappast det är ett svar på Lufthansa. Så snabbt kan inte ett bolag som sas reagera.

Däremot är det säkert ett svar på Norwegian.

Det finns väl två anledningar att välja sas över Lufthansa - direktflyg, eller att du fortsatt får gratis baggage som guld eller uppåt. Om man inte är guld eller uppåt så finns det bara en anledning kvar - direktflyg.

Nej, kanske det inte går så snabbt, vad vet jag. Men det har ju ändå gått några månader.

Fördelar med SAS:
- Incheckat bagage som guld
- välja plats vid bokning
- fler eurobonuspoäng

Fördelar med Lufthansa
- billigare
- bättre lounger
- fri dricka ombord

”Fördelar” med Norwegian
- 8 timmars byte i Gatwick :eek:

Så som jag ser det när man utgår från Göteborg.

Nej, kanske det inte går så snabbt, vad vet jag. Men det har ju ändå gått några månader.

Fördelar med SAS:
- Incheckat bagage som guld
- välja plats vid bokning
- fler eurobonuspoäng

Fördelar med Lufthansa
- billigare
- bättre lounger
- fri dricka ombord

”Fördelar” med Norwegian
- 8 timmars byte i Gatwick :eek:

Så som jag ser det när man utgår från Göteborg.

Fördelar med SAS:
- vänstersväng på ATR, om någon gillar att svänga till vänster när man kliver ombord på ett plan. ;)

Toppen