Senaste nytt

SAS lanserar SAS Go Light till USA

Dags idag.
upload_2017-12-14_10-32-59.png

Som befarat verkar Go-priserna höjts, exemplet är från nuvarande kampanj till USA (antar att Go-priset var 1804:- igår men glömde kolla). Blir intressant att se om det kommer någon Go Light-kampanj snart, 1995:- som lockpris till New York?

Priserna borde ju gå ned.
Med Lufthansa light kommer man till New York för 2500:- och till Los Angeles för 3000:- cirka från Göteborg.

Annars ser jag ingen poäng alls med det här.

Priserna borde ju gå ned.
Med Lufthansa light kommer man till New York för 2500:- och till Los Angeles för 3000:- cirka från Göteborg.

Annars ser jag ingen poäng alls med det här.
Poängen är nog att sas ska tjäna mer pengar. Precis som när de införde vanliga go light gick inte priserna ner.

Återstår väl att se om Lufthansa faktiskt kommer hålla de priserna. När de införde sin motsvarighet på Europa trafiken gick ju inte priserna direkt ner. Det är nog stor risk för att de du kan få med lh nu i praktiken är kampanj priser.

Poängen är nog att sas ska tjäna mer pengar. Precis som när de införde vanliga go light gick inte priserna ner.

Återstår väl att se om Lufthansa faktiskt kommer hålla de priserna. När de införde sin motsvarighet på Europa trafiken gick ju inte priserna direkt ner. Det är nog stor risk för att de du kan få med lh nu i praktiken är kampanj priser.

Att poängen är att de ska tjäna mer pengar är väl självklart. Nu fungerar det inte så enkelt att företag tjänar mer pengar bara för att de höjer priserna.
Själv tror jag att detta är ett svar på Lufthansa. För min egen del finns det väldigt små incitiment att boka SAS för mer en dyrare peng istället för Lufthansa.

Att poängen är att de ska tjäna mer pengar är väl självklart. Nu fungerar det inte så enkelt att företag tjänar mer pengar bara för att de höjer priserna.
Själv tror jag att detta är ett svar på Lufthansa. För min egen del finns det väldigt små incitiment att boka SAS för mer en dyrare peng istället för Lufthansa.

Jag tror knappast det är ett svar på Lufthansa. Så snabbt kan inte ett bolag som sas reagera.

Däremot är det säkert ett svar på Norwegian.

Det finns väl två anledningar att välja sas över Lufthansa - direktflyg, eller att du fortsatt får gratis baggage som guld eller uppåt. Om man inte är guld eller uppåt så finns det bara en anledning kvar - direktflyg.

Och inte ens den anledningen finns ju om man som @Ultra Magnus (verkar göra) bor i Göteborg?
Good point. I det fallet är det väl i princip bara att de behandlar star gold bättre som är anledning att välja sas. Eller kanske om man har eurobonus-poäng att lägga på uppgradering (samma gäller förstås åt andra hållet om man har miles and more poäng)

Toppen