Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan Tallin avboka en 2-4-1 bokning när man har dem i telefonen och sedan direkt använda den avbokade vouchern/poängen för att boka en ny resa? Eller måste man själv logga in och boka av resan innan man ringer till dem?

Kan Tallin avboka en 2-4-1 bokning när man har dem i telefonen och sedan direkt använda den avbokade vouchern/poängen för att boka en ny resa? Eller måste man själv logga in och boka av resan innan man ringer till dem?
Tallin löser detta. Gjorde detta för ett par månader sedan när jag fann en First istället.

Gjorde precis det i lördags. Först gjorde de en avbokning och vouchern använde de direkt till en ny bokning.

Äaven om du väljer annan *A än SAS så brukar det som mest bli 3.500 per person men det sker då i C vi,ket kommer ge familjen massor i semesterjulkänsla (konstigt ord ). Dessutom kommer du trolige aldrig ens hitta economy till sådant pris. Med minst C börjar semestern i Sverige istället för trasslig transport och återhämtning på semesterplatsen. GO FO OTHER *A

tack snälla [@famhanssons för svaret. Som rookie i forumet försöker jag tolka så gott det går. *A ( star alliance ) så långt är jag med. men av " det sker då i C " innebär förstår jag inte, men semesterjulkänsla .. , och avslutande go fo other *A ... Sk ajag tolka det som att det finns flighter med andra än sas som är smartare att ta ?

tack snälla [@famhanssons för svaret. Som rookie i forumet försöker jag tolka så gott det går. *A ( star alliance ) så långt är jag med. men av " det sker då i C " innebär förstår jag inte, men semesterjulkänsla .. , och avslutande go fo other *A ... Sk ajag tolka det som att det finns flighter med andra än sas som är smartare att ta ?
C används som förkortning för Business (F = First, Y = Economy för det mesta).
SAS brukar inte ha awards under jullovet så då får man förlita sig på andra inom star alliance för att komma iväg.

Då fattar jag LITE mera =)... @palmen förslag ? ... har i skrivande stund 70' bonuspoäng men borde väl hinna upp en liten slant innan... tänker jag..
Eller kanske bara är o ringa tallin och se vad dom kan erbjuda...

Då fattar jag LITE mera =)... @palmen förslag ? ... har i skrivande stund 70' bonuspoäng men borde väl hinna upp en liten slant innan... tänker jag..
Eller kanske bara är o ringa tallin och se vad dom kan erbjuda...
Det här är fel tråd för förslag på resa. Titta första inlägget i denna tråd och skapa en ny tråd för just hur du vill åka så kan säkert någon hjälpa till
Letar du efter flygbiljett? Använd den här frågemallen när du startar en ny tråd | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Att bara ringa Tallinn och se vad de kan göra kommer nog inte ge så mycket, lite jobb ska man helst ha gjort själv innan. De är ingen resebyrå som kommer på resor åt andra utan bokar utifrån vad som finns tillgängligt på aktuell dag. Har man då tagit fram infon själv innan gör man alla en tjänst.

Har läst på forumet med glädje under de senaste månaderna. Det har dykt upp några frågor gällande awardresor med 2-4-1 som jag inte riktigt förstår.
Jag har förstått det som att man får ha fyra segement på utresan samt fyra på hemresan. Min fråga gällande segementen är hur länge kan man stanna på varje destination? Familjen skulle vilja köra en resa under nästa år med följande ARN-NRT-MNL. Vi vill stanna i tokyo i ca. en vecka och i Manilla i en vecka. Är detta en godkänd routing? Vi har ca. 800 000 EB poäng just nu, vilket jag antar räcker. I dagsläget har vi 2 st 2-4-1, vi är fyra personer.

Dirigera mig gärna till rätt tråd om jag är helt fel ute.

Vänlligen,
Erik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen