Senaste nytt

Ni med erfarenhet av att boka bonusresor med Miles & More

Dr. Miles

Expert
Du kan ha 2-3 transfers per väg (alltså 6 eller 8 segment). Dock en stor fördel med M&M är stopover. En på ut och en på hemresa
Nja, det finns lite speciella regler enligt FlyerTalk.


siffror x 1.000 miles
Football Fan@FlyerTalk skrev:
Connecting flights allowed on a Star Alliance award (per each way):

Y
up to 35: 1
40-80: 2
more than 100: 3

C
up to 50: 1
60-120: 2
more than 150: 3

F
up to 70: 1
100-180: 2
from 200: 3


Stopovers:

One stopover, either on the outbound or the return flight, allowed if the amount of miles spent is in...

Y: 60 or more
C: 90 or more
F: 140 or more
http://www.flyertalk.com/forum/mile...r-stopover-rules-star-alliance-awards-lh.html

Hur många segment och stopover tillåter Miles & More på one-way resp return award tickets? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Senator

Moderator
Tack Doktorn. Jag har inte bokat komplexa resor på 10 år, så det stämmer att det regleras av distans/zon. Jag tror regeln gällande stopover följer en liknande logik.
 

Kimmen00

Medlem

Tack för info Doktorn!

Då finns en följdfråga.. sökte på miles-n-mores websida för awards. Tex så finns Wien-Colombo ett visst datum i C. Men söker man Arn-Colombo så finns endast Economy. Dock så finns arn-wien i C. Dvs jag skulle kunna göra en bokning arn-vie i C och en vie-cmb i C men då blir det ju väldigt mkt mer poäng än 105000 per person då det blir 2 separata bokningar. (50k+105k)

Kan man då boka allt i en: arn-vie-cmb och hur görs detta, via telefon? Är det tillåtet att boka så?
 

Senator

Moderator
Tack för info Doktorn!

Då finns en följdfråga.. sökte på miles-n-mores websida för awards. Tex så finns Wien-Colombo ett visst datum i C. Men söker man Arn-Colombo så finns endast Economy. Dock så finns arn-wien i C. Dvs jag skulle kunna göra en bokning arn-vie i C och en vie-cmb i C men då blir det ju väldigt mkt mer poäng än 105000 per person då det blir 2 separata bokningar. (50k+105k)

Kan man då boka allt i en: arn-vie-cmb och hur görs detta, via telefon? Är det tillåtet att boka så?

Det är Married Segments. Du kan försöka ringa och be M&M boka segment för segment.
 
Toppen