Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Tror jag skrivit om det förut men det mest diskreta man kan göra för att påminna om förmånen är att helt enkelt bara fråga/säkerställa att ditt Club Carlson nummer ligger inlagd i bokningen.
Det har jag redan lärt mig här i tråden! Frågade om hon behövde se mitt guldkort, men hon sa att det låg i bokningen. Hjälpte dock inte denna gång. Frågan är mer om jag kanske hade fått en uppgradering om jag hade stått på mig. Det fanns flera högre rumskategorier tillgängliga i appen.

Det har jag redan lärt mig här i tråden! Frågade om hon behövde se mitt guldkort, men hon sa att det låg i bokningen. Hjälpte dock inte denna gång. Frågan är mer om jag kanske hade fått en uppgradering om jag hade stått på mig. Det fanns flera högre rumskategorier tillgängliga i appen.
Har du läst vad du kan få som CCG? Club Carlson Reward Benefits - Red, Silver, Gold & Concierge Det kan vara en högra våning, bättre utsikt osv som inte påverkar rumstypen. Jag som CCC kan ställa lite högre krav, vilket jag oftast inte behöver.
Men rumsuppgradering som CCG är en bra bonus, var glad de gånger det sker.

Har du läst vad du kan få som CCG? Club Carlson Reward Benefits - Red, Silver, Gold & Concierge Det kan vara en högra våning, bättre utsikt osv som inte påverkar rumstypen. Jag som CCC kan ställa lite högre krav, vilket jag oftast inte behöver.
Men rumsuppgradering som CCG är en bra bonus, var glad de gånger det sker.
Ja, jag har läst och är medveten om allt ovanstående, men min fråga gällde egentligen bara huruvida det lönar sig att fråga om eventuell uppgradering vid incheckning eller ej, dvs om chansen ökar då. Det är i alla fall min erfarenhet och det är det jag vänder mig emot. Eventuell uppgradering bör ges utan att man som kund ska behöva fråga om det.

Ja, jag har läst och är medveten om allt ovanstående, men min fråga gällde egentligen bara huruvida det lönar sig att fråga om eventuell uppgradering vid incheckning eller ej, dvs om chansen ökar då. Det är i alla fall min erfarenhet och det är det jag vänder mig emot. Eventuell uppgradering bör ges utan att man som kund ska behöva fråga om det.
Enig. Men det är inte verkligheten.

Billigaste till Businessclass på Radisson Blu Arlanda SkyCity. Incheck kl 09 är väldigt käckt, istället för 14 som normalt är fallet.

CCG.

8cedebdc95df46b489e91fb6bf525274.jpg

362aa48e7f14ef176c16be3be5d95b2d.jpg

Officiell förmån men så klart beroende på tillgänglighet.

Tror inte det ska spela någon roll om du påtalar din status eller inte. Förutsatt att du bokat genom Radissons egna bokningskanaler, i annat fall har du inte rätt till uppgradering.

Fast det är klart, att fråga kostar inget och det värsta som kan hända är att du får ett nej.

Bokat standardrum för poäng på Radisson Blu Beke Hotel, Budapest. Uppgraderad till junior svit på sjunde våningen. Fruktfat och mineralvattenflaskor som gåva. Är CCG.

Bokade standardrum på Radisson Scandinavia i Göteborg. Uppgraderad till Business Class med fruktfat och mineralvatten på rummet. Första gången jag bor som CCG (aktieägare) efter uppgradering så det var kul att se en uppgradering direkt. :)

Toppen