Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Ser att det är väldigt få platser till försäljning på SK 0957 Stocholm Miami den 17 dec.
Kan någon bekräfta exakt antal med Expert Flyer?

Ser att det är väldigt få platser till försäljning på SK 0957 Stocholm Miami den 17 dec.
Kan någon bekräfta exakt antal med Expert Flyer?
Skärmavbild 2017-12-06 kl. 19.48.28.png

Det är nog pga att när man gör en bokning så hamnar alla personer i samma bokningsklass och då kan man som sagt bara boka 4 åt gången. När man bokat för dessa 4 kan det fortfarande vara 4 platser kvar att boka eller så blir det 0 eller någon annan siffra.

Inte för att strö salt i såren, men denna flight är planerad att gå med LN-RKP också, just nu verkar det finnas en hel del platser som ej är tagna i business och plus (även om det inte behöver betyda något egentligen). Kan ju vara så att de inte vill uppgradera folk på denna flight då den är planerad att gå med reservmaskinen.
Visa bifogad bild 69971
Nu är allt nollat, inga biljetter finns för försäljning just nu. Jag har svårt att tro att de har 100% beläggning en lördag i december på Köpenhamn - Beijing.

Tråkigt att få den udda fågeln, men åker ändå economy. Är det rad 40 som gäller där också?

Det är nog pga att när man gör en bokning så hamnar alla personer i samma bokningsklass och då kan man som sagt bara boka 4 åt gången. När man bokat för dessa 4 kan det fortfarande vara 4 platser kvar att boka eller så blir det 0 eller någon annan siffra.

Inte för att strö salt i såren, men denna flight är planerad att gå med LN-RKP också, just nu verkar det finnas en hel del platser som ej är tagna i business och plus (även om det inte behöver betyda något egentligen). Kan ju vara så att de inte vill uppgradera folk på denna flight då den är planerad att gå med reservmaskinen.
Visa bifogad bild 69971

Det är ju bara en anekdot men jag och min andra hälft fick igenom plusgrade på LN-RKP förra året, jag hade lagt ett ganska lågt bud om jag minns rätt. Business var full väl i planet men hur mycket som var köpt och vad som var uppgraderingar har jag ingen aning om. Kändes dock som en rätt bra deal för alternativet för oss var "plus" som inte såg ut att vara någon egentlig skillnad ifrån go på den maskinen, åtminstone inte i hårdvaran.

Visa bifogad bild 69971
Jag förstår inte riktigt detta. Allting var nollat i tisdags, dvs inga biljetter att köpa. Ändå gick min plusgrade igenom. Tråkigt såklart att det inte är nya kabinen.

Jag förstår inte riktigt detta. Allting var nollat i tisdags, dvs inga biljetter att köpa. Ändå gick min plusgrade igenom. Tråkigt såklart att det inte är nya kabinen.
Kan ju vara så att de översålt ekonomi och måste uppgradera folk till plus och business, då tar de ju gärna betalt istället för att ge bort gratis.

Toppen