Senaste nytt

Natten med stort N - till Malmö med SJ Nattåg i 1 klass

Nästa vecka ska jag åka nattåg igen! Stockholm-Malmö, egen 1 kl.-kupé. Har något hänt sedan sist?

Internet har dykt upp på sina ställen har jag märkt de senaste gångerna jag har åkt. Annars är inte så mycket nytt, mer än att det är sjukt mycket folk som åker numera och det kan vara svårt att få plats om man inte bokar i tid. Trots årskort. Men jag är inte bitter... :p

Firade en tämligen enkel derbyseger med nattåg till Malmö. Kan konstatera följande:
  • Skön avgångstid (23:14) med möjlighet att kliva ombord betydligt tidigare (jag gjorde det 22:40).
  • Bra beläggning i First, inte en ledig kupé i vagn 14.
  • Någon form av trådlöst nätverk finns, jag fick det inte att fungera och var för trött för att snacka med personalen.
  • Skön ankomsttid till Malmö, 06:48. Tyvärr kunde man endast ligga kvar till kl. 07:00 - sedan skulle tåget transporteras iväg.
  • Ingen bistro vilket är synd. Å andra sidan finns det ju en del att köpa på åtminstone Stockholm C även sent på kvällen.
  • Ingen uppgradering av amenity kit. Vattentetrorna kvar.
  • Frukost äts på Scandic Kramer. Den var inte imponerande. Läge att byta leverantör? Savoys frukost är betydligt bättre.
På det hela taget ett bra alternativ till flyg + hotell.

Firade en tämligen enkel derbyseger med nattåg till Malmö. Kan konstatera följande:
  • Skön avgångstid (23:14) med möjlighet att kliva ombord betydligt tidigare (jag gjorde det 22:40).
  • Bra beläggning i First, inte en ledig kupé i vagn 14.
  • Någon form av trådlöst nätverk finns, jag fick det inte att fungera och var för trött för att snacka med personalen.
  • Skön ankomsttid till Malmö, 06:48. Tyvärr kunde man endast ligga kvar till kl. 07:00 - sedan skulle tåget transporteras iväg.
  • Ingen bistro vilket är synd. Å andra sidan finns det ju en del att köpa på åtminstone Stockholm C även sent på kvällen.
  • Ingen uppgradering av amenity kit. Vattentetrorna kvar.
  • Frukost äts på Scandic Kramer. Den var inte imponerande. Läge att byta leverantör? Savoys frukost är betydligt bättre.
På det hela taget ett bra alternativ till flyg + hotell.

Magisk match i går!

Toppen