Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

* Passagerare som tar flera minuter på sig i gången för att placera sitt bagage i bagagehyllan när kön bakom är enorm

* När dem sedan funnit sin plats så tar det ytterligare flera minuter innan dem sitter ner

* Att man sällan hör vad piloterna säger i högtalarna

* Vid bagagebanden står att ditt bagage från x ankommer om x minuter men det dröjer ytterliggare innan bagaget kommer

Om du släpar sådant skit efter dig, så tar du upp mer plats än om du skjuter en fyrhjulig väska bredvid dig. Och du har automatiskt sämre koll på var du har dina prylar eftersom du inte ser den.
Om du drar din tvåhjuliga väska bakom dig så är ju hela ekipaget smalare än om du har en fyrhjulig som du skjuter bredvid dig. Således tar man mindre plats och är lättare att gå förbi.

Idioter som prompt ska av planet först för att sedan i princip stanna i jetway. Idag gick någon tomte framför mig och fipplade med telefonen och stannade till vartannat steg. Tack vare hans gigantiska ryggsäck och tvåhjuliga väska var han helt omöjlig att gå runt där han vinglade fram mitt i gången. Just idag var fel dag att göra detta på. Efter tre höga ”Ursäkta! excuse me!” Som helt ignorerades fick han en rejäl tackling när jag tryckte mig förbi. Två andra tvåhjuliga väskor fick också ett par rejäla kängor inne i terminalen.

Som sagt, fel kväll för idioter att lalla runt på Arlanda och ha noll koll på sin omgivning.

Ett liknande problemområde som kan reta mig är när folk, vanligtvis med vidhängande resesällskap, står stilla på rullbanden, gärna i bredd, och bromsar upp oss som kommer bakom och har lite mer bråttom. Det går då oftast snabbare att gå bredvid rullbandet, men relativt sett så tappar jag ju ändå tid.

När det gäller tvåhjuliga eller 4-hjuliga väskor så är min erfarenhet dock att det är lättare att ta sig förbi tvåhjulingarna, då de är smalare. Å andra sidan så tycker jag också att det vanligtvis är 4-hjularna som stoppar upp då jag uppfattar att dessa människor oftast går långsammare.

Att du hade svårt att komma förbi berodde kanske mer på ryggsäcken än på väskan. Och du själv hade kanske en 4-hjuling som du knuffade bredvid dig? ;)

Idioter som prompt ska av planet först för att sedan i princip stanna i jetway. Idag gick någon tomte framför mig och fipplade med telefonen och stannade till vartannat steg. Tack vare hans gigantiska ryggsäck och tvåhjuliga väska var han helt omöjlig att gå runt där han vinglade fram mitt i gången. Just idag var fel dag att göra detta på. Efter tre höga ”Ursäkta! excuse me!” Som helt ignorerades fick han en rejäl tackling när jag tryckte mig förbi. Två andra tvåhjuliga väskor fick också ett par rejäla kängor inne i terminalen.

Som sagt, fel kväll för idioter att lalla runt på Arlanda och ha noll koll på sin omgivning.
Känns som att du borde ha tagit ett djupt andetag och sedan andas ut, man vet ju aldrig vem tacklar det kan ju eskalera ganska fort.

Skidåkare med gigantiska ryggsäckar, och där på hängande pjäxor !
Gick genom mittgången med näsan i biljetten för att lista ut vad dom skulle sitta.
Medan deras pjäxor hände och slängde och slog till alla pasagerana i mittgången.

Stor rygga och slalompjäxor som handbagage big no no...

Du är svårare att passera med en väska bredvid dig än en som ligger precis bakom dig, så jag vet inte om jag är helt enig. Allt beror så klart på hur du hanterar din utrustning. Generellt är det hur breda långsamma personer gör sig, när jag som snabbgående resenär vill passera, som är till besvär. :)

Fyrhjulingar knuffar man framför sig när det är trångt, när man ska uppför en rulltrappa eller liknande. Då håller man sig ur vägen. Eller så kan man rulla dem på längden under armen, då tar de också mindre plats än tvåhjulingar som konstant riskerar att rulla in på fötterna på en om man håller dem direkt bakom sig.

Fyrhjulingar knuffar man framför sig när det är trångt, när man ska uppför en rulltrappa eller liknande. Då håller man sig ur vägen. Eller så kan man rulla dem på längden under armen, då tar de också mindre plats än tvåhjulingar som konstant riskerar att rulla in på fötterna på en om man håller dem direkt bakom sig.
Själv kör jag min tvåhjuling framför mig i rulltrappan (mindre risk för stöld och bättre kontroll) och har väskan bakom mig när jag går. På planet så bär jag väskan. Kan garantera att det inte är jag som sänker tempot eller blockerar. De flesta som blir till ett irritationsmoment för mig strollar fram mitt i gången, i sakta gemak, utan att ens tänka att någon behöver passera. Det rör sig om både tvåhjuliga väskor och fyrhjuligs väskor.

• Gilla
Reactions: ekf
Själv kör jag min tvåhjuling framför mig i rulltrappan (mindre risk för stöld och bättre kontroll) och har väskan bakom mig när jag går. På planet så bär jag väskan. Kan garantera att det inte är jag som sänker tempot eller blockerar. De flesta som blir till ett irritationsmoment för mig strollar fram mitt i gången, i sakta gemak, utan att ens tänka att någon behöver passera. Det rör sig om både tvåhjuliga väskor och fyrhjuligs väskor.
Väskan står alltid ovanför mig i rulltrappan. Skulle den tappas riskerar den inte att åka ner på någon nedanför då den skulle fastna på mig.
Väskor som åker ner i en rulltrappa kan få riktigt hög fart.

Toppen