Senaste nytt

Santander 2% cashback under december

intuition

Medlem
Loggade in på mitt kort av en slump och upptöckte en liten blänkare för 2% cashback under perioden 171120-171231. Erbjudandet är begränsat till 25k spend (dvs 500kr cash back). Kanske inget fantastistkt erbjudande, men jag tänkte att det kanske finns någon här som liksom jag som har ett sovande Mitt kort och i så fall riskerar att missa kampanjen.

Loggade in på mitt kort av en slump och upptöckte en liten blänkare för 2% cashback under perioden 171120-171231. Erbjudandet är begränsat till 25k spend (dvs 500kr cash back). Kanske inget fantastistkt erbjudande, men jag tänkte att det kanske finns någon här som liksom jag som har ett sovande Mitt kort och i så fall riskerar att missa kampanjen.
Det är bara att sätta igång och snurra pengar med Betalo som kostar 1,9 %. Om någon nu orkar göra arbitrage.

Inte hundra på att betalo räknas som "köp"? Här är erbjudande-texten:

Just nu får du 2 % tillbaka varje gång du använder ditt kort från Santander Consumer Bank. Oavsett vad du köper får du upp till 500 kronor tillbaka.

Så här får du din återbäring Återbäringen grundar sig på alla köp du gör med ditt kort från Santander Consumer bank 20 november–31 december 2017.

Din återbäring kan maximalt bli på 500 kronor och sätts in på ditt konto med två månaders förskjutning.

Det innebär tillexempel att det du handlar för i november 2017, får du två procent tillbaka på i januari 2018.

Kortåterbäringen syns på ditt konto och är märkt Kortåterbäring.

Inte hundra på att betalo räknas som "köp"? Här är erbjudande-texten:

Just nu får du 2 % tillbaka varje gång du använder ditt kort från Santander Consumer Bank. Oavsett vad du köper får du upp till 500 kronor tillbaka.

Så här får du din återbäring Återbäringen grundar sig på alla köp du gör med ditt kort från Santander Consumer bank 20 november–31 december 2017.

Din återbäring kan maximalt bli på 500 kronor och sätts in på ditt konto med två månaders förskjutning.

Det innebär tillexempel att det du handlar för i november 2017, får du två procent tillbaka på i januari 2018.

Kortåterbäringen syns på ditt konto och är märkt Kortåterbäring.
De har i alla händelser varit smarta att sätta ett tak på 500 kr, och då lär det ju i alla höndelser bli ett problem för dem. Tror skaran som orkar mecka för några hundralappar är starkt begränsad.

Nej.
Inga köp i november, men enligt reglerna borde mina december-köp ge "Kortåterbäring" under februari. Finns inga sådana poster. Rikigt uselt.

Tack för ditt meddelande. Du har inget återbäringserbjudande på ditt konto. Santander har många olika typer av erbjudanden och alla kort är inte laddade med samma erbjudanden. För ett tag sedan la vi ut information på vår internetbank gällande möjligheten till återbäring på ditt kort. Detta var felaktigt och meddelandet togs bort så fort som det uppmärksammades. Vi ber om ursäkt för den felaktiga informationen. Ha en fortsatt trevlig dag!

Uselt ...

Inte bara uselt utan falsk marknadsföring. (jag väntar fortfarande på svar på samma fråga, men antar att jag kommer att få samma svar.)

Det fanns ingen grund till att jag som kund i banken skulle kunna förutse att en annons om återbäring som visades när jag loggade in inte skulle gälla mig Inte heller var erbjudandet "orimligt" utan ett högst normalt erbjudande dvs inte en chans att de kan hävda att det var ett "tryckfel" som jag borde insett inte gällde.

Skulle bara återrapportera att återbäringen betalades ut efter kontakt med kundtjänst. Det verkar som att de lite oplanerat hade publicerat kampanjen på sin sajt, fast att den egentligen var riktad till ett urval av kunderna. Hur som helst, de stod för det i slutändan och det var bra gjort av Santander.

Toppen