Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

palmen

Moderator
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: ANA, Thai, Singapore Airlines
Kabinklass: F, C, Eco
Avreseort: ORD
Destination: HKG/SIN (open jaw)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 95 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3185:-
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): April/Maj 2018
Bokad: November 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ORD-NRT NH First
HND-KIX NH Ekonomi
KIX-BKK TG First
BKK-HKG TG First
SIN-CGK SQ First
CGK-BKK TG Business
BKK-NRT TG First
HND-ORD NH First

Halvdålig tillgänglighet på TG first intra-asia, så kan förhoppningsvis optimera denna något mer framöver. 6 av 8 ben i first känns ändå bra! :)
Haha, du har bokat exakt samma rutt som jag hade tänkt för vouchern nästa år :)
Flyger dock helst TYO-BKK direkt utan stopp på vägen och vidare till Singapore och Jakarta, hemresa från Bali.
 

Hylve

Medlem
Haha, du har bokat exakt samma rutt som jag hade tänkt för vouchern nästa år :)
Flyger dock helst TYO-BKK direkt utan stopp på vägen och vidare till Singapore och Jakarta, hemresa från Bali.

Great minds think alike! :)
Ja TYO-BKK direkt är önskvärt, men det var hopplöst att hitta två stolar runt dom datum jag sökte. Varken TYO-BKK eller ICN-BKK bjöd upp till dans. Håller tummarna att det släpper lite snart. Det är en låååång vinter till Maj:)
 

palmen

Moderator
Bokade först Arlanda som utgångspunkt men frågade Christina (som för övrigt är helt fantastisk) om det gick att lägga till Kalmar som start o slutpunkt och det gick utan problem. Trodde att 8 flyg var max men iallafall i detta fall gick det bra med 10st. Kalmar ”wasnt out of the way” som hon sa
Det rapporterades för några månader sedan att det skulle vara möjligt att få in 10 segment om de två sista var connection flights man behövde göra till startpunkten (som i ditt fall Kalmar till Arlanda). Bra att denna flexibilitet finns för de som inte bor vid hubbarna och kräver 2 flighter för att komma ut i Europa.
 

Zniper

Medlem
Bonusprogram Eurobonus:
Flygbolag SAS,Lufthansa,ANA,Thai, Singapore Airlines::
Kabinklass Business, First:
Avreseort Kalmar:
Destination Jakarta:
Tur&retur:
Antal poäng (per person) 95 000:
Skatter&avgifter (per person) 3519kr:
Antal resenär 1:
När (avresans tidpunkt) Feb 2018:
Bokad 24 Nov 2017:


Kalmar-Arlanda SAS Plus
Arlanda-Frankfurt Lufthansa Business
Frankfurt-Tokyo Haneda ANA First
Tokyo Haneda-Bangkok Thai First
Bangkok-Singapore Changi Singapore Airlines Business
Changi-Jakarta Singapore Airlines First

Jakarta-Tokyo Haneda ANA Business
Tokyo Haneda-Frankfurt ANA First
Frankfurt-Arlanda SAS Plus
Arlanda-Kalmar SAS Plus

Bokade först Arlanda som utgångspunkt men frågade Christina (som för övrigt är helt fantastisk) om det gick att lägga till Kalmar som start o slutpunkt och det gick utan problem. Trodde att 8 flyg var max men iallafall i detta fall gick det bra med 10st. Kalmar ”wasnt out of the way” som hon sa


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Funderar på att boka om denna resa men skulle vilja ha lite inputs. Ska inte ändra själva rutterna men tiderna på en del av ställena.

Jag ankommer Bangkok(05.25am) med Thai First och nu har jag bokat Bangkok-Singapore med SQ business med ca 2.5h connection i Bangkok. Jag har aldrig varit i Bangkok så jag funderar på att flytta fram min avgångstid så jag kan turista lite under dagen och flyga ut med Thai istället så jag får tillgång till Thai First Class Lounge. Utresealternativen med Thai är 11.30-14.50, 13.50-17.10, 19.25-22.45 och jag funderar på att ta det sista alternativet(19.25-22.45). Hinner man in till stan och turista lite och sen ut till flygplatsen ca 15.00 så man hinner få sig en liten nackmassage och hänga i loungen eller är det inte lönt?

Om jag väljer ovanstående alternativ så tänker jag ta 12.30-13.15 flyget från Singapore-Jakarta med SQ First. Sova över någonstans på Changi flygplats för att gå till The Private Room tidigt på morgonen och spendera fm där innan flyget avgår.

Vad tänker ni om denna plan?
 

palmen

Moderator
Det är för att den brittiska passageraravgiften(APD) är så hög. Den ska bli ännu högre efter förslag i deras senaste budget.
Jo det är jag fullt medveten om, det visar verkligen på att man får vara lite försiktig med var man startar sin resa.
Trodde inte det skulle finnas ARN-LHR award att boka så hade förberett dom på att få betala en hög summa nu initialt som sedan skulle ändras neråt när de bokade om till start i Sverige istället för London.
 
Bonusprogram: Finnair Plus
Flygbolag: British Airways, American Airlines, Japan Airlines, Cathay Pacific, Iberia
Kabinklass: Business
Avreseort: Zürich
Destination: Zürich
Enkelresa eller Tur&retur: Oneworld Award (distance based)
Antal poäng (per person): 240 000
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): Februari 2018
Bokad: November 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Lyckades hitta bra alternativ för långflygningar: BA1 (London City till JFK) över Atlanten, JL Dreamliner över från USA till Japan och Cathays A350 från Asien till Europa.

Riktigt nice! Är det fritt med lay-overs på den där bokningen eller några begränsningar?
 
Toppen