Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Gourmanderiet ocj Göran Born infriar våra förväntningar med en otroligt trevlig G T-Provning.

IMG_1909.JPG IMG_1910.JPG

Mängder intressanta Gin och Tonicsorter.
:)

Just nu är det G- gin från Skånska spritfabriken som gäller. Indi & Co tonic water, rikligt med is, citrongräs och en kvist rosmarin i. Mums.

Kan även rekommendera ett besök på Ginbaren i Malmö om ni har vägarna förbi där. 200+ sorters gin om jag inte missminner mig.

Attachments

• FB_IMG_1510606439110.jpg
    FB_IMG_1510606439110.jpg
    74,9 KB · Visningar: 229
Last edited by a moderator:
IMG_0341.JPG
IMG_0342.JPG
Bra utbud i lobby bar på Sofitel KL, saknas på bilden, william chase och martin miller's (som jag tog).

Frågade hur de serverar?
"With tonic water sir"

Frågade vilka sorter tonic de har?
"Schweppes only sir"

What "accesories" do you serve with?
"Anything you like sir"

You mean anyting? Like ginger, orange, blueberry?
"Yes sir".

Ok, i'll have cucumber.
"Certainly sir, do you want ice? If yes, how many cubes sir"

Gillar att man får dosera själv med tonic.
Fattar dock inte varför en mjäkig havannastår bland ginen

Intressant upplevelse när jag skulle nyttja min welcome amenity voucher på Holiday Inn i Calais för en liten stund sedan.

Mannen i repan fick rycka in då baren var obemannad. Jag frågade om lokala gin, och efter att ha letat igenom varenda flaska i baren så konstaterade han att de hade gin - Gibson’s. Han var uppriktigt glad över att ha hittat rätt flaska.

När väl ginen är funnen funderar han på, och frågar mig, vad mer som skall vara i och får något så enkelt som is, gin, tonic och citron eller lime, som svar.

Ah! Vi har Schweppes säger han och håller upp och granskar den gula flaskan! Denna måste innehålla vad som behövs - som gjord för gin & tonic.

Efter en stunds inre kris (gissar jag) vid glashyllan väljer han ett lämpligt glas och häller i gin, droppar i is och lämnar fram glaset tillsammans med flaskan ”Schweppes Gin & Tonic-mix” - Indian Tonic.

8a4579c7f4ae3e06a395e02d97cdb1a7.jpg

Toppen