Även om man åker business FRA-MUC, för att sedan åka First MUC-Tokyo/ICN?Ja om du flyger Lufthansa F samma dag.
Även om man åker business FRA-MUC, för att sedan åka First MUC-Tokyo/ICN?Ja om du flyger Lufthansa F samma dag.
Ja. Du har access om du flyger Lufthansa F samma dag.Även om man åker business FRA-MUC, för att sedan åka First MUC-Tokyo/ICN?
Jag prövade A340 och B747 i oktober, tyckte det inte var någon större skillnad på servicen eller hårdvaran. Man tar den med längsta sträckanFinns det någon som har erfarenhet av LH I First på A340 OCH A380 eller B747?
Frankfurt -> Hong Kong är med A340, jag undrar lite om det är samma/jämförbar upplevelse som de större planen? Eller blir det "lite mindre värde" för pengarna på de flygen?
Har rest First med dom i A380, B747-400, B747-8, A340-600.Finns det någon som har erfarenhet av LH I First på A340 OCH A380 eller B747?
Frankfurt -> Hong Kong är med A340, jag undrar lite om det är samma/jämförbar upplevelse som de större planen? Eller blir det "lite mindre värde" för pengarna på de flygen?
Det beror på hur många jetbridges som används.Vid boarding på A340 (ORD-MUC) så gick Business genom First-kabinen. Vid boarding av B747-8/A380 var vi de enda som vistades där.
Samma gällde för avstigning.
Det beror nog på flygplats och dagsform på boardingen, när jag flög A340-600 från Newark till Munchen så boardade alla vid andra dörren, dvs vi fick göra vänstersväng och gå igenom den främre business kabinen innan vi kom fram som enda passagerare i First-delen.Actually, en sak jag upplevde som annorlunda:
Vid boarding på A340 (ORD-MUC) så gick Business genom First-kabinen. Vid boarding av B747-8/A380 var vi de enda som vistades där.
Samma gällde för avstigning.
Det beror på hur många jetbridges som används.
Det beror nog på flygplats och dagsform på boardingen, när jag flög A340-600 från Newark till Munchen så boardade alla vid andra dörren, dvs vi fick göra vänstersväng och gå igenom den främre business kabinen innan vi kom fram som enda passagerare i First-delen.
På en 747 och en A380 är det ingen passageraringång framför First-kabinen på Lufthansa vilket spelar gör att man inte kan få detta scenario på dessa plan.
Oacceptabelt.Vid boarding på A340 (ORD-MUC) så gick Business genom First-kabinen.