Senaste nytt

AVIS: 6.000 poäng hyr minst 2 dagar i november & december 2017

Här ramlade jag över en bra deal.
Man måste boka minst 2 dagar i lägst bilgrupp C.

Jag bokade 3 dagar över nästa helg, bilgrupp C (VW Golf eller liknande) för 656 kr som EBD.
För detta ska jag alltså få 6000 EB poäng:)

Personligen värderar jag 1000 poäng till 100 kronor så detta var ju nästan gratis.

Edit: länk: Avis | SAS

Här ramlade jag över en bra deal.
Man måste boka minst 2 dagar i lägst bilgrupp C.

Jag bokade 3 dagar över nästa helg, bilgrupp C (VW Golf eller liknande) för 656 kr som EBD.
För detta ska jag alltså få 6000 EB poäng:)

Personligen värderar jag 1000 poäng till 100 kronor så detta var ju nästan gratis.

Edit: länk: Avis | SAS

finns en gammal tråd redan
AVIS: 6.000 poäng hyr minst 2 dagar i november & december 2017 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Man ska ju fylla i AWD nummer för att få poängen.
Hur gör man det?
Eller sker det automatiskt då man väljer eurobonus Diamond ?

Man ska ju fylla i AWD nummer för att få poängen.
Hur gör man det?
Eller sker det automatiskt då man väljer eurobonus Diamond ?
Boka via eurobonus avisworld sidan så ska det komma med rätt ( funkade mina två föregående bokningar)
Det enda jag ser kan strula för mig nu är att mitt M&M prime gav mig avis status upgrade så jag hoppas den inte ställer till det i min profil.

Man kan ju fylla sitt AVIS Preferred nummer också. Funderar kring att det inte ställer till så man missar Eurobonuspoängen? (Kanske är lite för konspiratoriskt lagd...)

Annat AWD i Prefered profilen = problem.
Det bästa är att inte ha något alls i profilen, lämna blankt.

Står tom i reglerna numera
§15 If any other AWD number is present in a customer’s Avis Preferred profile and this is used in the rental booking no bonus EuroBonus

Last edited:
Hmm,

Jag har bokat denna kampanjen.
Sen häromdagen skaffade jag också ett AVIS kort som jag matchade till högsta nivån.
Kontaktade AVIS på facebook och bad dem lägga in kortet i bokningen.

Var det dumt? Får jag nu inga EB-poäng?

Hmm,

Jag har bokat denna kampanjen.
Sen häromdagen skaffade jag också ett AVIS kort som jag matchade till högsta nivån.
Kontaktade AVIS på facebook och bad dem lägga in kortet i bokningen.

Var det dumt? Får jag nu inga EB-poäng?
Beror på hur du matchat. Om de har lagt in AWD för ditt matchade program (t.ex. Miles and More) i din profil så är det upplagt för problem.

Beror på hur du matchat. Om de har lagt in AWD för ditt matchade program (t.ex. Miles and More) i din profil så är det upplagt för problem.

EBD låg inne i bokningen.

Matchade mot ett Hertzkort för att få ett AVIS kort.
När jag väl hade fått aviskortet bad jag AVIS (via facebook) att lägga in AVIS-kortet i bokningen

Bör jag ta bort aviskortet igen? Tänkte att det hade varit smutt med uppgraderad bil

Toppen