Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

mha321

Medlem
Japp man kan konstatera att SAS opererar 16 Long haul maskiner och Norwegian 20.
Frågan är om det är totala flottan som påverkar, eller flotta-per-bas. SAS har ju sina i första hand har dem på CPH och ARN, och får därmed hyfsad möjlighet att "flytta runt". Norwegian har dem ju på LGW, BCN, OSL, CPH, ARN, CDG, FCO, och därmed en betydligt mer komplex "rundflyttning".
 

AABack2ARN

Medlem
Frågan är om det är totala flottan som påverkar, eller flotta-per-bas. SAS har ju sina i första hand har dem på CPH och ARN, och får därmed hyfsad möjlighet att "flytta runt". Norwegian har dem ju på LGW, BCN, OSL, CPH, ARN, CDG, FCO, och därmed en betydligt mer komplex "rundflyttning".

Däremot börjar de ju få möjlighet att flytta om passagerare till andra rutter med anslutning i Europa. På så sätt kan de få hem lite folk. vet dock inte i vilken omfattning de faktiskt nyttjar denna möjlighet.
 

mha321

Medlem
Däremot börjar de ju få möjlighet att flytta om passagerare till andra rutter med anslutning i Europa. På så sätt kan de få hem lite folk. vet dock inte i vilken omfattning de faktiskt nyttjar denna möjlighet.
Problemet med det är väl att de relativt sällan har flera avgångar samma dag? Ofta är det olika dagar till olika städer väl?

Å andra sidan är det ju bättre att vänta en dag än att vänta 3.
 

AABack2ARN

Medlem
Nja det vet jag inte.

Från LAX igår hade DY 5 flighter till Europa, alla var schemalagda att lyfta mellan 18:35 och 20:00. Dagen innan var det 3 och i måndags 4.
FLL verkar ha mellan 2 och 3 dagliga flighter till Europa.
JFK mellan 4 och 5.

Så de stora flygplatserna har många DY-flighter att välja på. Andra lär givetvis enbart ha en daglig flight eller kanske färre än så.
 

mha321

Medlem
Nja det vet jag inte.

Från LAX igår hade DY 5 flighter till Europa, alla var schemalagda att lyfta mellan 18:35 och 20:00. Dagen innan var det 3 och i måndags 4.
FLL verkar ha mellan 2 och 3 dagliga flighter till Europa.
JFK mellan 4 och 5.

Så de stora flygplatserna har många DY-flighter att välja på. Andra lär givetvis enbart ha en daglig flight eller kanske färre än så.

Hmm. Då tar jag tillbaka allt och hävdar motsatsen. De har dragit på med fler där än jag hade koll på. Jag trodde det i princip bara var jfk som hade så mycket.

Då borde de onekligen kunna använda en del för ombokning vid behov. De har visserligen hög kabin faktor, men den är ju inte 100. Har dock inte koll på om de faktiskt gör det.
 

AABack2ARN

Medlem
De har vuxit som tusan. Det var i LAX jag insåg hur stora de börjar bli när det stog 4 plan bredvid varandra. Så det är helt klart begripligt varför andra bolag nu börjar inse att de är ett hot på allvar.
 

011430121

Medlem
Har tre bekanta som kom från LAX med DY idag ord. ankomst 13,25 landade 19,22 efter en timme så väntar de fortfarande på bagaget.
 
Toppen