Senaste nytt

SAS inför zoner för boarding

Zon: B
Sträcka: LLA - GOT
Eurobonus Status på Boarding Pass: EBB
Övrig status angiven på Boarding Pass: -
Kabinklass: C
Vilket säte (Rad och bokstav tex 11A): 1A

Funkade fint med Zone boarding både från Göteborg och Luleå. I Göteborg var jag först på så såg inte om någon försökte smita på men i Luleå var det någon som försökte gå på lite för tidigt och fick förklarat att det bara var att vänta på sin tur ;)

Förrförra veckan.
ARN-FRA funkade bra och personalen avvisade de som försökte gå på före rätt zon (man släppte på zon A+B samtidigt). :)
CPH-ARN alla på en gång :mad:

Om det nu är så svårt med att hålla ihop en grupp med t.ex. kollegor vid boarding i olika grupper, vad är problemet med att ”vänta ut” ett grupper även om man är grupp A själv? Ingen enorm uppoffring.

Om det nu är så svårt med att hålla ihop en grupp med t.ex. kollegor vid boarding i olika grupper, vad är problemet med att ”vänta ut” ett grupper även om man är grupp A själv? Ingen enorm uppoffring.
Det gäller ju att man faktiskt vet och förstår hur det fungerar. Om folk faktiskt visste att de skulle avvisas (Mao om det var konsekvent) skulle det säkert fungera bättre. Dessutom om de kunde göra lite smartare annonsering - som det är nu har ju halva planet boardat eller försökt innan de kommit fram till engelskan ens...

Vid en del boarding så kör de med ett meddelande innan själva boarding börjar. Det är bra. Om de sedan kunde komplettera den med "ni som inte har zon a eller b kommer inte kunna passera spärren så vänligen kliv åt sidan." alltså att faktiskt tydligt säga att man inte kan fuska..
Jo, det är det. Jag vill få plats med mitt handbagage där jag sitter så jag kommer av fort. Det får man långt ifrån alltid om man boardar sist.
Du får prioritera. Antingen väskan eller kollegan. Det är väl det prio i prio boarding betyder?

Toppen