Senaste nytt

Tips på bästa loungerna för min Nya Zeeland-resa

Hvordan er er QF-loungen i SYD. Ser CA bruker denne. Har de ut der.... Alternativ til bla NZ sin sim anbefalles over.
Den loungen kommer man inte åt när man flyger med Air New Zealand. Flyger man one world så har man access och för emeralds och first resenärer brukar den räknas bland de bästa.

Ska besöka Air New Zeelands lounge i Sydney imorgon. Är det någon som vet hur tidigt man kan checka in? Pratade med dem tidigare idag o enligt dem öppnar check in 90 min innan avgång. Jag tycker det låter lite väl sent... någon som har andra erfarenhet om detta?

Ska besöka Air New Zeelands lounge i Sydney imorgon. Är det någon som vet hur tidigt man kan checka in? Pratade med dem tidigare idag o enligt dem öppnar check in 90 min innan avgång. Jag tycker det låter lite väl sent... någon som har andra erfarenhet om detta?
Flyger de inte typ hela dagen mellan Sydney och Nya Zeeland? Utan att veta men borde det inte gå att checka in "när som helst" så länge man inte är på första planet.

Flyger de inte typ hela dagen mellan Sydney och Nya Zeeland? Utan att veta men borde det inte gå att checka in "när som helst" så länge man inte är på första planet.
Jo, det gör de - men jag vet också att jag först blev nekad tidig incheckning med Qantas på sträckan för några år sedan. Det var först när jag halade fram guldkortet som det var OK att checka in tidigt, så jag skulle inte säga att det är självklart att man får checka in tidigt i SYD.

Jo, det gör de - men jag vet också att jag först blev nekad tidig incheckning med Qantas på sträckan för några år sedan. Det var först när jag halade fram guldkortet som det var OK att checka in tidigt, så jag skulle inte säga att det är självklart att man får checka in tidigt i SYD.
OK, bra att veta. Det borde fick gå att checka in minst 2h i förväg kan jag tycka.

OK, bra att veta. Det borde fick gå att checka in minst 2h i förväg kan jag tycka.
Liknande sak hände när jag försökte att checka in min Cathay Pacific flight till Bangkok från Hong Kong.
Hong Kong är Cathay Pacifics bas och de har avgångar hela dagen, men nej jag fick inte checka in min väska för kvällsavgången när jag kom vid lunchtid.

Om någon undrar om varför jag inte checkade in väskan i stan och inte tog Airport Express, jag kom från Kina genom landväg så det kändes onödigt att åka in till stan.

Toppen