Senaste nytt

Tillträde till lounge som medföljande

Tja,

Jag satt i NCE lilla lounge i lördags och där var det "fritt insläpp" av barn.
Då språket på alla barn var skandinaviska (+20barn..) trodde jag ett tag att jag var på en/ett lekplats på IKEA...!:mad:
Oj, glömde också att där en stund knatade runt en hund.....:eek:

Om man börjar säga en familj får man snart en hel lekskola....då alla vill in...!!!!!?

Tja,

Jag satt i NCE lilla lounge i lördags och där var det "fritt insläpp" av barn.
Då språket på alla barn var skandinaviska (+20barn..) trodde jag ett tag att jag var på en/ett lekplats på IKEA...!:mad:
Oj, glömde också att där en stund knatade runt en hund.....:eek:

Om man börjar säga en familj får man snart en hel lekskola....då alla vill in...!!!!!?

Upplevde detsamma idag i Lissabon. Det var väl runt 20 barn och 20 hundar inne. Tur jag inte är allergisk (mot hundarna alltså;)).
Men vinet var mkt gott ändå! :D

I HEL har jag blivit nekat inträde för mig, min väninna och hennes 12 år gammal son. I ARN, CPH och LHR har det inte varit några problem alls. HEL är ju ISS som sköter Lounge åt SAS och de är ju sten hårda att följa regler.

Tror att den bästa som hänt för mig är att jag fick med mig 2 vuxna och ett barn i ARN utan några problem och de ville inte ens ha "Lounge" voucher som jag hade.

Swiss Senator Lounge i söndags var inte samma sak som Swiss Senator Lounge en torsdag eftermiddag i november nej... Barnfamiljer, semesterresenärer i linnen och flip-flops... Kollade inte Mövenpick lådan, men gissar den var rätt tom :cool:

Swiss Senator Lounge i söndags var inte samma sak som Swiss Senator Lounge en torsdag eftermiddag i november nej... Barnfamiljer, semesterresenärer i linnen och flip-flops... Kollade inte Mövenpick lådan, men gissar den var rätt tom :cool:

Ja det brukar skilja en hel del i semestertider.... tycker gott att det borde vara dresscode i lounger, iaf riktiga skor och täckta axlar (icke linnen).

Sorry att väcka upp en död tråd, moderator kanske kan skapa en ny om det behövs.

Gick in i SAS-loungen på CPH idag och bakom mig kom en familj på tre där pappan hade guldkort hos *A. Lounge-draken vägrade släppa in dem eftersom han bara fick ta med en gäst. Jag erbjöd mig att ta in en av dem som gäst och lounge-draken flippade och sa att jag minsann inte kunde göra så. Efter att jag påtalat att jag får ta med en gäst så släppte hon in dem. Om blickar kunde döda så hade inte ens nio liv räddat mig...

Jag förstår att det finns en begränsning men att inte kunna ta in en familjemedlem känns väldigt strikt och fel. Familjen var i alla fall väldigt tacksam över att jag hade hjälpt dem.

Han hade väl något annat *A Gold än EBG, och *A-reglerna är tydliga, en medföljande gäst...
Om han hade varit EBG hade han kunnat ta med hela familjen in i en SAS-lounge...

Mvh
/NotRyan

Toppen