Jakob Österberg
Medlem
Bokas i A-klass, men de jag har sett är fullt återbetalningsbara utan straffavgifter. Så typ vanlig Plus, men intjäning för Plus SaverBokas inte alla F&F VIP Plus biljetter inom Europa som vanlig Plus?
Bokas i A-klass, men de jag har sett är fullt återbetalningsbara utan straffavgifter. Så typ vanlig Plus, men intjäning för Plus SaverBokas inte alla F&F VIP Plus biljetter inom Europa som vanlig Plus?
Du vet att Plus Saver egentligen är ett sätt för SAS att höja priserna på "vanlig" Plus va? Man tar, som utgångspunkt, billigaste bokningsklassen i Plus och gör den till en Saverprodukt med kostnad för ombokning och avbokning. Det är alltså inte, återigen som utgångspunkt, tänkt att vara ett billigare pris än nuvarande befintlig t.ex. A-klass.
Så är det också ibland med vanliga Plus biljetter så inget nytt där. Det är som Jakob säger helt enkelt ett sätt att höja priset på Plus biljetter.Det tvivlar jag inte på. Självklart är det ett kreativt sätt att paketera om för att sälja mer.
Dock känns det som att en del av de Plus Saver jag sett endast legat några hundralappar över Go och att Go legat på de nivåer jag är van vid sen tidigare. Är möjligt att detta är vad man tidigare kunnat förvänta sig av A-klass, men är inte prisskillnaden större än så tycker jag att det är ett vettigt påslag sett till vad man får.
Det är nog egentligen bara två vettiga alternativ:Tack för info. Man lär sig alltid något nytt. Finns många års kollektiv erfarenhet av poängprogrammen här så jag uppskattar all input.
Finns det allmänt några bra tips på hur man hittar de där lägena där Plus är extra förmånligt, där Go är hyfsat prissatt och Plus bara några hundralappar över, eller är det flygprisbevakare och klassiskt aktivt prisjagande som gäller?
Intjäning är baserad på bokningsklassen, inte på priskategoriet i sig.Bokas i A-klass, men de jag har sett är fullt återbetalningsbara utan straffavgifter. Så typ vanlig Plus, men intjäning för Plus Saver
Ja, det hade du rätt i! På longhaul skriver de ut Plus Saver resp Plus på intjäningstabellen men inte inom Europa. Man lär sig något nytt varje dagIntjäning är baserad på bokningsklassen, inte på priskategoriet i sig.
Både SAS Plus och SAS Plus Saver bokas i bl a A, P klass inom Europa.