Senaste nytt

SAS Plus Saver till Oslo

masaba

Medlem
Hej,

Första inlägget här. Har haft Eurobonuskort sen ett par år tillbaka men är väl egentligen först nu i år som jag aktivt börjat jobba för att komma upp i status och poäng.

Reser en del till Oslo i jobbet. Kollade biljetter i slutet av oktober för en resa från ARN till OSL över dagen i december och vill minnas att det då att det fanns biljetter i Plus Saver som bara låg 200 kr över vanliga GO. Är främst intresserad av Plus för den högre poängintjäningen i kombination med fast track (är bara EB Silver idag)

När jag nu tittar hittar jag inga Plus Saver, utan bara vanliga Plus till högre priser.

Undrar nu om det finns något system i hur Plus Saver släpps ut till skandinaviska destinationer så som OSL?

Var det bara en tillfällig kampanj, eller kan det till och med vara så att jag blandar ihop sökningar och destinationer (sökningen på SAS.se går ju varm för en vissa dagar)?

Thanks.

/M

Hej,

Första inlägget här. Har haft Eurobonuskort sen ett par år tillbaka men är väl egentligen först nu i år som jag aktivt börjat jobba för att komma upp i status och poäng.

Reser en del till Oslo i jobbet. Kollade biljetter i slutet av oktober för en resa från ARN till OSL över dagen i december och vill minnas att det då att det fanns biljetter i Plus Saver som bara låg 200 kr över vanliga GO. Är främst intresserad av Plus för den högre poängintjäningen i kombination med fast track (är bara EB Silver idag)

När jag nu tittar hittar jag inga Plus Saver, utan bara vanliga Plus till högre priser.

Undrar nu om det finns något system i hur Plus Saver släpps ut till skandinaviska destinationer så som OSL?

Var det bara en tillfällig kampanj, eller kan det till och med vara så att jag blandar ihop sökningar och destinationer (sökningen på SAS.se går ju varm för en vissa dagar)?

Thanks.

/M
Jag har köpt många SAS biljetter till Stavanger från Stockholm men jag har aldrig sett att SAS sålde SAS Plus Saver på den här linjen, därför gissar jag att de inte säljer SAS Plus Saver inom Norden.

Försöksverksamhet pågår på vissa linjer inom Norden, se länk nedan.

Har aldrig sett det på Stockholm-Oslo.

Jag har köpt många SAS biljetter till Stavanger från Stockholm men jag har aldrig sett att SAS sålde SAS Plus Saver på den här linjen, därför gissar jag att de inte säljer SAS Plus Saver inom Norden.
Jo då, inom Norden definitivt men inte på just den linjen. Finns däremot på Köpenhamn-Oslo så inte osannolikt att det skulle komma på Stockholm-Oslo framöver.

upload_2017-11-5_9-56-27.png

SAS introducerar SAS Plus Saver inrikes och inom Skandinavien | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tack för alla svar. Det var inte "Family & friends"-kampanjen i alla fall, den hade jag spanat på tidigare iofs (har släkt som jobbar på SAS), men det var inte den jag minns. Även om jag gjort en del andra sökningar med den kampanjkoden tidigare.

Är som sagt ganska säker på att jag såg det på ARN-OSL. Låter ju i sådant fall som att de testade det på den linjen en kortare tid. Alternativt så minns jag dåligt, har ju hänt förr. :)

Får hoppas att de kör vidare med Plus Saver på skandinavien och utökar. Jag kan i regel planera mina resor hyfsat i förväg och har inget jättebehov att ha ombokningsbart, så Plus Saver är intressant för fast track och poängen för mig som bara har silver.

Får hoppas att de kör vidare med Plus Saver på skandinavien och utökar. Jag kan i regel planera mina resor hyfsat i förväg och har inget jättebehov att ha ombokningsbart, så Plus Saver är intressant för fast track och poängen för mig som bara har silver.
Du vet att Plus Saver egentligen är ett sätt för SAS att höja priserna på "vanlig" Plus va? Man tar, som utgångspunkt, billigaste bokningsklassen i Plus och gör den till en Saverprodukt med kostnad för ombokning och avbokning. Det är alltså inte, återigen som utgångspunkt, tänkt att vara ett billigare pris än nuvarande befintlig t.ex. A-klass.

• Gilla
Reactions: obs
Toppen