Såhär va....
min fru: "Fredrik! jag behöver inte jobba på påsklovet och morfar och mormor har precis sagt att barnen jättegärna får sova över där i några dagar om vi ska åka nånstans
jag: "du vet hur hopplöst det är att boka nånting på påsklovet va?"
min fru: "Äh, det där fixar du ju, du brukar ju hänga på alla domdär flygsidorna och har bättre koll på din flygpoängsekonomi än din pengaekonomi, spelar inte så stor roll vart vi åker bara det finns lite kul grejer att göra och lite SPA och gott käk och gott vin"
jag "Hmm, jaha, okej"
5555 Eurobonuspoäng för en som hittar nåt kul till oss. Har nog ett par tusen på Skywards också om man hellre vill ha det.
min fru: "Fredrik! jag behöver inte jobba på påsklovet och morfar och mormor har precis sagt att barnen jättegärna får sova över där i några dagar om vi ska åka nånstans
jag: "du vet hur hopplöst det är att boka nånting på påsklovet va?"
min fru: "Äh, det där fixar du ju, du brukar ju hänga på alla domdär flygsidorna och har bättre koll på din flygpoängsekonomi än din pengaekonomi, spelar inte så stor roll vart vi åker bara det finns lite kul grejer att göra och lite SPA och gott käk och gott vin"
jag "Hmm, jaha, okej"
- Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
- Var är din destination? Ja, här blir det lite roligt, det är faktiskt inte så noggrant vart vi åker. Kravet som finns är att det är "Non-EU", jättegärna USA eller Asien, t.o.m delar av Afrika/ME kan funka, Sydafrika? Dubai? Frun hade jättegärna åkt till New-York men lite snabba kollar via United verkar säga att det är typ kört, utan att åka jättemärkliga rutter med 3+ byten. Finns det lite sol och varmare väder än i Sverige gör inte det heller nånting
- När vill/behöver du resa ut? Vi måste åka på påsklovet, det betyder att vi kan lämna tidigast skärtorsdag (29/3) och kanske senast på Tisdagen (2/4) för att få ihop 5-7 dagar
- När vill/behöver du komma hem? Vi måste vara hemma Söndag den 8/4.
- Hur länge vill du vara borta? Maximalt 5-7 dagar.
- Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
- I vilken kabinklass?
- First
- Business
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star-Alliance, jag ser gärna att det är nått av dom bättre bolagen och kanske framförallt vill vi på den långa rutten ha ett riktigt trevligt och modernt flygplan, frun har inte åkt mycket premiumkabin alls och aldrig First, hon har inte heller provat nya Bis-kabinen på SAS. A380 ger också extrapoäng då frun aldrig suttit i en sån heller.
- Vad är din budget? (per person) Jag har cirka 550 000 Eurobonuspoäng, och två 241, så jag tror just den biten inte är ett problem för awardresa.
- Vad är det viktigaste för dig?
- Då vi kommer vara borta ganska kort tid så ser jag gärna att flygtiden är kort, direktflyg eller ett eller kanske två byten funkar, inga konstiga detours utan raka vägen så gott som det går. Flygningen kommer vara en del av upplevelsen men är man borta i bara 5-6 dagar så behöver den vara kort och effektiv
- Då vi kommer vara borta ganska kort tid så ser jag gärna att flygtiden är kort, direktflyg eller ett eller kanske två byten funkar, inga konstiga detours utan raka vägen så gott som det går. Flygningen kommer vara en del av upplevelsen men är man borta i bara 5-6 dagar så behöver den vara kort och effektiv
- Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej tack.
5555 Eurobonuspoäng för en som hittar nåt kul till oss. Har nog ett par tusen på Skywards också om man hellre vill ha det.