Senaste nytt

Fråga om Amex faktura (kreditkort)

Hej,

Har Amex Elite och har förvisso e-faktura men börjar tröttna på manuellt pilla med fakturan varje månad. Så jag undrar

1. På fakturan är det ett minimibelopp ifyllt och jag måste alltid manuellt ändra summan som ska betalas. Går det att prata med Amex och ändra så att man alltid får den fulla summan på fakturan?

2. Går det att ha autogiro?

Tack på förhand

Hej,

Har Amex Elite och har förvisso e-faktura men börjar tröttna på manuellt pilla med fakturan varje månad. Så jag undrar

1. På fakturan är det ett minimibelopp ifyllt och jag måste alltid manuellt ändra summan som ska betalas. Går det att prata med Amex och ändra så att man alltid får den fulla summan på fakturan?

2. Går det att ha autogiro?

Tack på förhand
Jag har E-faktura och får alltid in totalbelopp, inte minsta tillåtna betalning. Jag har dock SAS Amex Premium. Men borde väl va samma bakomliggande system?

Va? Får du inte fulla beloppet förifyllt på din e-faktura? Det får jag.

Sedan har iallafall jag (via SHB) valet att automatiskt betala e-fakturor. Dock använder jag inte det eftersom jag vill titta igenom AmEx-fakturan innan den betalas. Det är lite av vitsen med att ha kredit/betalkort om du frågar mig.

Jag har E-faktura och får alltid in totalbelopp, inte minsta tillåtna betalning. Jag har dock SAS Amex Premium. Men borde väl va samma bakomliggande system?

Sedan har iallafall jag (via SHB) valet att automatiskt betala e-fakturor. Dock använder jag inte det eftersom jag vill titta igenom AmEx-fakturan innan den betalas. Det är lite av vitsen med att ha kredit/betalkort om du frågar mig.
Antar att han har det nya kreditkortet och inte det gamla betalkorten som fanns förut.

Är ni säkra på att ni har Amex nya kreditkort och inte de gamla betalkorten? Jag hade som ni beskriver på mitt gamla Amex Premium men när jag i år bytte till Elite och istället fick ett kreditkort så fakturerar den alltid minimumbeloppet.

Sedan har iallafall jag (via SHB) valet att automatiskt betala e-fakturor.

Har också SHB, visste inte att det fanns. Ska använda det om jag kan få Amex att fakturera det fulla beloppet!

Det har ju skrivits en del om det i media, speciellt är det många äldre som klagat på upplägget; att många kortutgivare/banker sätter minibeloppet istället för hela skulden på inbetalningskorten/fakturan. De (bankerna/kreditbolagen) vill ju att du betalar ränta, inte att du löser skulden så fort som möjligt. Ur ett affärsmässigt perspektiv håller ju resonemanget ofta, men privatekonomiskt är det ju något annat.

Toppen