Senaste nytt

SAS Friends & Family | Boka senast 2017-NOV-06 (res mellan 2017-DEC-01 och 2018-APR-30)

FFlash

Medlem
Dessa biljetter brukar vara allt annat än flexibla. Lax för 5600 kronor i plus låter ju som en no brainer enligt mig.

LAX eller WAS skulle dra in ganska bra med poäng för valuta, men restriktionerna på longhaul map avbokning är inflexibla.

Därför tänker jag närmast på EU-flyg i PLUS som är ju 100% återbetalningsbara.
 

Spenlol

Medlem
Hmmm biljettvilkoret.
6 dagar eller stanna natten mellan lör/sön.

Om man kollar ARN - LAX t.ex verkar de inte flyga hem på söndag. Får man då stanna lör - mån? (så den natten är med, men kortare än 6 dagar)?
Verkar gå att klicka i det alternativet på sidan iaf och välja vip plus.

Ursäkta om det här är en korkad fråga. Men alla regler för bokningar är en djungel för en rookie som en själv :oops:

edit.
Verkar ju visst gå flyg på söndagar också. Skit bakom spakarna vid första sökningen. Men frågan kvarstår ändå tänker jag :)
 

palmen

Moderator
Hmmm biljettvilkoret.
6 dagar eller stanna natten mellan lör/sön.

Om man kollar ARN - LAX t.ex verkar de inte flyga hem på söndag. Får man då stanna lör - mån? (så den natten är med, men kortare än 6 dagar)?
Verkar gå att klicka i det alternativet på sidan iaf och välja vip plus.

Ursäkta om det här är en korkad fråga. Men alla regler för bokningar är en djungel för en rookie som en själv :oops:
Regeln att du ska vara borta natten mellan lördag/söndag innebär att du kan itne åka ut måndag och hem lördag som exempel. DU kan dock åka ut lördag och hem måndag då du kommer att vara i Los Angeles natten mellan lördag och söndag.
 

Spenlol

Medlem
Regeln att du ska vara borta natten mellan lördag/söndag innebär att du kan itne åka ut måndag och hem lördag som exempel. DU kan dock åka ut lördag och hem måndag då du kommer att vara i Los Angeles natten mellan lördag och söndag.
Tack för klargörande!

Steg 2 blir att hitta lämplig polare som tycker det låter rimligt att åka en 2 dagars till LA (och kanske övertala hemmachefen :D )
 
Toppen