Var länge sedan jag var i Bejing. Ungefär hur lång tid tar det att ta en taxi från City Centre Bejing till Bejing Aiport i rush hour. Ska vara med ett flyg kl 10.00 från Bejing Aiport.
Det beror på exakt adress då det finns flera centrum i Beijing.
T ex från Novotel Peace (北京诺富特和平宾馆) i Wangfujing området.
Om det är en flight med avgång kl. 10:00 så behöver du att vara på flygplatsen runt kl. 08:00.
I så fall tror jag att 1-1,5 timme bör räcka så skulle jag att satsa på att lämna hotellet runt kl. 07:00.
Glöm inte att förboka taxi då det kan vara svårt att få ta tag i taxin under rusningstid.
Det beror på exakt adress då det finns flera centrum i Beijing.
T ex från Novotel Peace (北京诺富特和平宾馆) i Wangfujing området.
Om det är en flight med avgång kl. 10:00 så behöver du att vara på flygplatsen runt kl. 08:00.
I så fall tror jag att 1-1,5 timme bör räcka så skulle jag att satsa på att lämna hotellet runt kl. 07:00.
Glöm inte att förboka taxi då det kan vara svårt att få ta tag i taxin under rusningstid.
Tack för hjälpen! Det var ungefär den tiden jag tänkte det skulle ta.
Dock har jag fastnat i trafikköer i Beijing, var ett par år sedan men jag satt fast väldigt länge
Tack för hjälpen! Det var ungefär den tiden jag tänkte det skulle ta.
Dock har jag fastnat i trafikköer i Beijing, var ett par år sedan men jag satt fast väldigt länge
Det var ett tag sedan jag bodde i centrala Beijing.
Under sista åren bodde jag antingen runt Dongzhimen (东直门) där Airport Express avgår eller vid flygplatsen när jag skulle flyga ut från Beijing på morgonen.