Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Från 150K/mån i så fall? Hur mycket? Tänkte på å maximera det här nästföljande månader...
Vet ej, kortet är nytt för resursbank, men historiskt har all deras krediter varit möjliga att höja över limit efter ett tag. Håller med om att Resurs på kortet känns annorlunda men från och med nu är det såklart min favoritbank alla kategorier, rimligt låg värdering på aktien dessutom..........

Betalas Primekortet per månad? Och kan det sägas upp när som?

Jag har fått ihop till min Amexvoucher och kan tänka mig lägga resten av årets spend på LHkortet. Sen vill jag nog däremot prioritera Amex igen efter nyår, och kan tänka mig säga upp LH Prime.

Undrar också om någon har utrönt vad som gäller med Loungebesök. Saknar status för Lounge i Bkk som jag ska besöka hyfsat snart. Kan jag komma in på någon av Star Alliances lounger med hjälp av Primekortet?

Betalas Primekortet per månad? Och kan det sägas upp när som?

Jag har fått ihop till min Amexvoucher och kan tänka mig lägga resten av årets spend på LHkortet. Sen vill jag nog däremot prioritera Amex igen efter nyår, och kan tänka mig säga upp LH Prime.

Undrar också om någon har utrönt vad som gäller med Loungebesök. Saknar status för Lounge i Bkk som jag ska besöka hyfsat snart. Kan jag komma in på någon av Star Alliances lounger med hjälp av Primekortet?
Det står på Miles&More webbsida. Det är endast på Lufthansas lounger och dessutom endast en gång per år.

Miles&More skrev:
1 x Lufthansa lounge access voucher each year***
http://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/se/earn/special_offers/offer?nodeid=481078958&l=en

Ja, då har även jag fallit för frestelsen. Borde ju hinna "shoppa loss" ett par månader
de sista två månaderna på året. Behöver fylla på M&M då det inte varit så många
med dem i år.

Någon som har fått fatt på försäkringsvillkoren för reseförsäkringen? vem hanterar den? Resurs bank vet inget och deras systerbolag SOLID försäkring som brukar hantera deras kortförsäkringar säger att det inte är dem.

Någon som har fått fatt på försäkringsvillkoren för reseförsäkringen? vem hanterar den? Resurs bank vet inget och deras systerbolag SOLID försäkring som brukar hantera deras kortförsäkringar säger att det inte är dem.
På Resurs Banks webbsida, kanske?

https://documenthandler.resurs.com/...rd-reseforsakring-villkor&land=SE&language=sv

Miles & More Mastercard: Kreditkort & bonusprogram - Resurs Bank

Resurs Bank skrev:
FULLSTÄNDIGA VILLKOR
SSC05, 2015-11-24
Gruppreseförsäkring Resurs Bank
.
.
Postadress Solid Försäkringar, Box 22068, 250 22 Helsingborg Besöksadress Ekslingan 8, 254 67 Helsingborg
Växel 0771-113 113 E-post kunder@solidab.se Hemsida Solid Försäkring, ovanligt okrångliga försäkringar Org.nr 516401-8482

Det gäller för Resurs Bank supreme card inte för Miles and More card enligt såväl Resurs bank som SOLID. Jag har ringt och kollat idag på morgonen...

Jag har nu mailat min senator support på M&M för att kolla. SOLID var övertygade om att det är tyska M&M som hanterar detta.

SOLID var övertygade om att det är tyska M&M som hanterar detta.

Och här sätter du fingret på varför Solid, i princip, årligen utnämns till det sämsta försäkringsbolaget i alla möjliga tester. Har enbart negativa erfarenheter av mina kontakter med dem baserat på AmEx kortförsäkringar. Döm om min förvåning när jag för ett par veckor sedan använde försäkringen via mitt SAS EB MC (Trygg Hansa) som direktreglerade! Solid å andra sidan har för vana att dränka en i dumma frågor, pappersexercis och veckor/månader innan utbetalning sker. Att de nu hänvisar till "tyska M&M" är illavarslande då det mest sannolikt bara är hittepå.

Solid å andra sidan har för vana att dränka en i dumma frågor och pappersexercis. Att de nu hänvisar till "tyska M&M" är illavarslande då det mest sannolikt bara är hittepå.
Off topic svar.

Ja, Solid krävde mig att använda "deras" formlär för sjukintyg när jag utnyttjade avbeställningsskydd pga sjukdom. De accepterade inte sjukintyget från läkaren, så vi var tvungna att besöka läkaren en gång till.

Hos andra försäkringsbolag (när jag använde avbeställningsskydd tidigare) räckte det med sjukintyget från läkaren.

Toppen