Senaste nytt

SAS och datummärkning på mat

Det är ju ganska roligt att ni reagerar så starkt på det här. Om det hade stått 10.10.2017 så hade ni tänkt, fräscht och nylagat. Sen att det har legat i frysen i 1,5 år före hade ni aldrig tänkt på ;)

Bra poäng!

Men det är bara att gå ner och titta på hur länge närmaste Dafgårds från ICA håller så är det en icke-diskussion egentligen.
 
Det är ju ganska roligt att ni reagerar så starkt på det här. Om det hade stått 10.10.2017 så hade ni tänkt, fräscht och nylagat. Sen att det har legat i frysen i 1,5 år före hade ni aldrig tänkt på ;)
Min poäng är precis den motsatta. Man serverar färsk mat i Plus inom Europa. Men i Plus på långflygningar väljer man att servera frysmat med en evinnerlig bästföreperiod. Hade jag betalat 24463 kronor för en SAS Plus-biljett CPH-PVG måndag-fredag nästa vecka hade jag tyckt att det var en gnutta under förväntan.
 
Högst sannolikt. Och då till frågan om detta är vad man bör förvänta sig i SAS Plus?
Jag ser inget fel så länge maten inte är dålig både hygienimässigt och kvalitetsmässigt.

Man äter gammal ost och dricker vin som var tillverkat för många år sedan.
Därför ser jag inte lång hållbarhet som ett problem, varken i First class eller i Economy class.
 
Jag ser inget fel så länge maten inte är dålig både hygienimässigt och kvalitetsmässigt.

Man äter gammal ost och dricker vin som var tillverkat för många år sedan.
Därför ser jag inte lång hållbarhet som ett problem, varken i First class eller i Economy class.
Inte mer än att det rimmar väldigt illa med hur man resonerar på kortflygningar...

"SAS new dining concept – fresh, seasonal, sustainable"

SAS new dining concept – fresh, seasonal, sustainable | Scandinavian Traveler
 
Inte mer än att det rimmar väldigt illa med hur man resonerar på kortflygningar...

"SAS new dining concept – fresh, seasonal, sustainable"

SAS new dining concept – fresh, seasonal, sustainable | Scandinavian Traveler
Fast det där handlar väl om kuben inom Europa och den används ju inte på longhaul?

Vi känner väl ändå sas för bra för att förvänta oss att de har *ett* budskap över alla dina produkter? Det skulle vara alldeles för enkelt för kunderna och personalen!
 
Fast det där handlar väl om kuben inom Europa och den används ju inte på longhaul?

Vi känner väl ändå sas för bra för att förvänta oss att de har *ett* budskap över alla dina produkter? Det skulle vara alldeles för enkelt för kunderna och personalen!
Ja, det var ju det jag skrev. På kortlinjer heter det att det ska vara färskt, i säsong och hållbart. På långflygning serverar man i premiumekonomi (som ofta betingar ett mycket högt pris) frysmat från Tyskland med bästföredatum långt fram i tiden. Själv har jag aldrig testat Plus på långflyg och kommer inte göra det heller när jag ser detta.
 
Man kan ju tycka att maten i SAS Plus long haul ska hålla om inte bättre, iaf samma standard som Plus inom Europa...
 
Ja, det var ju det jag skrev. På kortlinjer heter det att det ska vara färskt, i säsong och hållbart. På långflygning serverar man i premiumekonomi (som ofta betingar ett mycket högt pris) frysmat från Tyskland med bästföredatum långt fram i tiden. Själv har jag aldrig testat Plus på långflyg och kommer inte göra det heller när jag ser detta.
I förhållande till själva kuben, som ju verkar vara huvudsaken med artikeln så tycker jag brickan I plus longhaul är betydligt bättre.

Och kuben är väl dessutom inte varm mat? Jag föredrar personligen definitivt varm mat som kommit från frysen på detta sätt än kuben på en sådan lång flygning.

Jag tror knappast någon väljer sas plus för maten. Jag hoppas ingen gör det på short haul heller för då lär de också bli rejält besvikna, kub eller inte.

Visst vore det trevligt med bättre mat, det håller jag absolut med om. Frågan är väl hur mycket det faktiskt skulle påverka kostnaderna - antagligen inte speciellt mycket om det inte skulle resultera I att de behöver mer personal på flighten för att hantera severing.
 
Toppen