Senaste nytt

Pre-seating KLM bokad biljett med Air France del

Erik P

Medlem
Jag har bokat LPI-AMS-CDG-SFO // SFO-CDG-ARN med KLM. Jag har kunnat pre-seata på LPI-AMS och hemresan, men inte AMS-CDG & CDG-SFO (Air France flighter). Finns det något sätt att välja/köpa plats innan check in? Tänker här särskilt på CDG-SFO.

Edit: Egencia säger de inte kan. AirFrance site säger "Seat selection at check-in", KLM site ger inga val.

De där hemsidorna ger lite tombola resultat. Ring kundtjänst och fråga snällt, när det krånglar såhär borde det vara ditt bästa alternativ.

Vilken bokningsklass är det frågan om? Vissa innebär förvald 'seating' och då har jag fått välja. Andra fall, när det inte ingår har vi fått "köpa" eller blivit tilldelad vid check-in (online). Medlem i Flying Blue? Om så har du också vissa fördelar ...
Obs, har visat sig att om det är en bokningsklass där 'seating' inte ingår så brukar inte heller incheckat bagage ingå. Då är det oftast billigare att köpa även detta i förväg och komma undan billigare ...

Economy (V) och (L) på de två leg jag inte kan boka plats. Problemet är att jag inte kommer åt att välja eller för den delen köpa plats på de två leg som Air France kör mellan Linköping och San Fransisco. Jag antar att det blir att ringa AIr France eller KLM.

Ja, det är nog en bra idé; de brukar vara tillmötesgående och du får säkerligen reda på vad som krävs för att fixa seatingen ...

De var väldigt tillmötesgående. Personen försökte boka åt mig men det strulade dock och efter att han pratat med sin "superior" så är tydligen inte platserna öppna för bokning på de flighterna och ja ska återkomma om någon vecka. Får se om det går bättre då.

Toppen