SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Tack för svar.

Jag har sökt via forumet här men inte funnit svar, alt. väldigt gamla trådar. Det där 018-numret svarar ingen på och callbackfunktionen sätter en bara i kön igen.

Ok. Kan ju ha tekniska problem, har du haft problem hela veckan? Har dock inte sett att någon annan haft svårt att komma fram.

Har ringt vid säkert 10 tillfällen under 2-3 dagar och haft problem vid alla tillfällen. Vad är egentliga snittväntetiden? Jag har suttit i kö säkert 20-30 minuter innan jag lagt på.

aftersun skrev:Har ringt vid säkert 10 tillfällen under 2-3 dagar och haft problem vid alla tillfällen. Vad är egentliga snittväntetiden? Jag har suttit i kö säkert 20-30 minuter innan jag lagt på.Klicka för att utvidga...

Testa att ringa precis klockan 9 när dom öppnar. Jag gjorde det i måndags och det var bara 3-5 minuters väntetid. Senare på dagen har det rapporterats om väntetider på upp till 1 timma. Det är ovanligt hög belastning på Tallin för tillfället!

Jag har ringt precis vid nio två gånger senaste veckorna, både gångerna max 5 minuters kötid, så det verkar vara en bra metod, om man har möjlighet då.

aftersun skrev:Har ringt vid säkert 10 tillfällen under 2-3 dagar och haft problem vid alla tillfällen. Vad är egentliga snittväntetiden? Jag har suttit i kö säkert 20-30 minuter innan jag lagt på.Klicka för att utvidga...
De har varit överbelastade med jobb senaste tiden och har haft över 1 timmes kö ibland. Ringer man direkt vid öppning 09:00 brukar man dock komma fram inom några minuter om man inte kommer fram direkt.

Har flyttat in ditt inlägg till årets tråd för 2-4-1 bokningar, om du läser första posten i denna tråd finns mycket av infon man behöver där.

I övrigt kan jag rekommendera att titta i tråden Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor för att hitta info om hur andra har lyckats boka sina resor. Brukar ge en hel del inspiration till vad som är möjligt att göra.

aftersun skrev:Tack för svar.Jag har sökt via forumet här men inte funnit svar, alt. väldigt gamla trådar. Det där 018-numret svarar ingen på och callbackfunktionen sätter en bara i kön igen.Klicka för att utvidga...
Gamla trådar tyder oftast på att ingen ny information finns, så om du bara hittar gamla inlägg om någonting kan du misstänka att de fortfarande är giltiga.

De två senaste gångerna jag har ringt 018-numret har jag fått lämna mitt nummer för att sedan bli uppringd. När jag blivit uppringd har jag placerats i kö, en gång i 10 minuter och den andra gången i 20.

RonnieK skrev:De två senaste gångerna jag har ringt 018-numret har jag fått lämna mitt nummer för att sedan bli uppringd. När jag blivit uppringd har jag placerats i kö, en gång i 10 minuter och den andra gången i 20.Klicka för att utvidga...
Min erfarenhet av det är att man inte blir uppringd. Jag har testat tre gånger senaste månaden utan att någon ringt tillbaka, så jag skulle inte förlita mig på det.

agehall skrev:Min erfarenhet av det är att man inte blir uppringd. Jag har testat tre gånger senaste månaden utan att någon ringt tillbaka, så jag skulle inte förlita mig på det.Klicka för att utvidga...
Min erfarenhet är 2/2, dvs 100% än så länge.

Återuppringningen sker per automatik, en "robot" som ber en bekräfta med tonval. Jag kan dock tänka mig att det inte fungerar om man knappar in ledande nollor i land- eller riktnummer, eller om det blir "din" tur efter stängningstid..

I samtliga tre fall har jag ringt runt kl 10 på morgonen och jag har inte knappat in några nollor i onödan. Min poäng här är att även om det råkat fungera för dig så är det tyvärr inget man kan förlita sig på då jag har rakt motsatt erfarenhet mot dig med 0/3, dvs 100% failure rate... Därmed inte sagt att det aldrig fungerar, men uppenbarligen fungerar det inte alltid helt klockrent.

Leif Magnusson skrev:Har letat runt men inte hittat om det går att boka om returresan för en AMEX 2-4-1 efter det jag påbörjat utresan?Klicka för att utvidga...
Hej, du letade ganska bra, står i första poste i den här tråden.

Ändring/avbokning av bonusresor:

Du får ändra/avboka bonusresan fram till 17:00 dagen före första flighten.

MrDollar skrev:Hej, du letade ganska bra, står i första poste i den här tråden.Ändring/avbokning av bonusresor:Du får ändra/avboka bonusresan fram till 17:00 dagen före första flighten.Klicka för att utvidga...
Tror inte det där stämmer helt och hållet nuförtiden, senaste buden har varit att man kan avboka fram till dagen innan avresa, dvs midnatt. Förutsätter ju dock att man är minst gold för att komma fram dessa tider på dygnet.

Leif Magnusson skrev:Tack. Kom inte så långt tillbaka, är ju några sidor...... men nu vet jag.Klicka för att utvidga...
Tyvärr saknas bra "wiki-funktion" eller liknande för att samla viktig info i trådar. Många av trådarna, framförallt de som är klistrade i de olika delforumen har dock en informativ förstapost som innehåller det mesta man behöver veta, kan vara bra att veta till nästa gång du letar info, värt att titta första posten i en tråd om den innehåller något matnyttigt.

RonnieK skrev:Min erfarenhet är 2/2, dvs 100% än så länge.Återuppringningen sker per automatik, en "robot" som ber en bekräfta med tonval. Jag kan dock tänka mig att det inte fungerar om man knappar in ledande nollor i land- eller riktnummer, eller om det blir "din" tur efter stängningstid..Klicka för att utvidga...

Uppringningen har fungerat klockrent för mig med, säkert tio gånger. Missar man samtalet ringer de upp igen en stund senare.

Man anger telefonnumret med landskod bara. 46707123456

Hur lång omväg är valid routing vid bokning av 2-4-1? Om jag vill åka First Class till någonstans i Mellanöstern tex Doha, är det då en valid routing att åka via annan zon. Tex LH via Delhi eller tom Sydostasien? Logiken varför jag tycker det vore rimligt är att alternativet vore ju tex Dubai med LH, men mtp att det inte längre går att flyga direkt Dubai Doha så blir ju det ett längre alternativ.

Har svårt att se att det vore ok att åka via Indien bara för att du ska få LH F. Finns det inte så finns det inte dit du ska liksom. Du kan ju prova, men ditt exempel skulle jag spontant säga nej på.

Back