Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det möjligt att låta en vän ringa Tallinn och boka om en resa åt mig? Jag befinner mig i Buenos Aires och flyger hem nästa onsdag. Vill byta turkish airlines mot lufthansa som har lediga platser (blir mycket kortare restid). Jag kommer nämligen inte ha möjlighet att ringa under denna eller nästa vecka.
Du kan inte ändra en påbörjad resa. Är det en ny resa måste din vän ha din säkerhetskoden och alla uppgifter.

Vet ni om det går att ta bort vouchern från en bokning och betala fulla poäng? Utan att behöva avboka resan?

Förklaring: Har en 2-4-1 bokning som jag skulle vilja använda min fly premium kampanj på istället för min 2-4-1 voucher. Enligt killen på SAS jag pratade med så sade han att "Det är inga problem att applicera Fly Premium i efterhand, men vi kan inte göra det när det är en AMEX bokning"...
Han hänvisade mig att ringa till "Amex" (Tallinn I guess) och be dom ta 100.000 poäng och släppa vouchern och sedan kunde jag ringa till SAS så kunde dom i efterhand applicera Fly Premium. Man ska ju inte lita på kundtjänst men vore onekligen bra för mig att få loss min 2-4-1 till annat.

Jag bör ju kunna ta tillbaka vouchern, sen om SAS ej tillåter att jag applicerar Fly Prmium helt enkelt kunna ringa Tallinn och isf applicera vouchern igen och få tillbaka 50k poäng?

Hej,
Hur bokar man enklast resor med bonuspoäng via Star Alliance?
Jag fick ett telefonnummer i brevet som Amex skickade ut för 2-4-1 kupongen. Det numret svarar dock aldrig någon på.

Har ni något bra tips?

Hej o välkommen @aftersun
Tänkte du boka awardresa med Star Alliance och Amex 2-4-1 med eurobonuspoäng?
Om ja, då skall 018-numret fungera mellan 09-17.

Tips. Lägg några timmar på att läsa vissa trådar här på forumet om bokning av awardresor. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen