Betala räkningar med kreditkortet

gastronaut skrev:Jag försökte precis betala CSN med betalo, men det stod att kontot är blockat. Är rätt säker på att det gått förut. Har ni andra märkt samma sak?Det gick att lägga in den med billhop istället.Klicka för att utvidga...

Har aldrig provat att betala CSN genom Betalo/Billhop. Istället brukar jag betala direkt på hemsidan med mitt SAS MC. Javisst, lite mindre poängintjäning, men man slipper 2,5% avgift.

Tonton skrev:Har aldrig provat att betala CSN genom Betalo/Billhop. Istället brukar jag betala direkt på hemsidan med mitt SAS MC. Javisst, lite mindre poängintjäning, men man slipper 2,5% avgift.Klicka för att utvidga...
Menar du att man kan betala direkt på csn.se med kort?

Jönsson skrev:Menar du att man kan betala direkt på csn.se med kort?Klicka för att utvidga...

Absolut!

Det enda man måste göra är att skriva in en tillfällig utlandsadress. Spelar ingen roll vilken adress du väljer, bara den är i utlandet. Jag brukar ställa in datumet för den tillfälliga adressen någon dag framåt, så går det automatiskt tillbaka till min vanliga adress sen.

När detta är gjort så kommer "kortbetalning" fram som betalningsalternativ. //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji41.png

Tonton skrev:Absolut!Det enda man måste göra är att skriva in en tillfällig utlandsadress. Spelar ingen roll vilken adress du väljer, bara den är i utlandet. Jag brukar ställa in datumet för den tillfälliga adressen någon dag framåt, så går det automatiskt tillbaka till min vanliga adress sen.När detta är gjort så kommer "kortbetalning" fram som betalningsalternativ.Klicka för att utvidga...

Bra tips. Tack!

gastronaut skrev:Jag försökte precis betala CSN med betalo, men det stod att kontot är blockat. Är rätt säker på att det gått förut. Har ni andra märkt samma sak?Det gick att lägga in den med billhop istället.Klicka för att utvidga...

Deras kundtjänst svarade: "Med Visa och MasterCard kan du betala till CSN, men inte med Amex. D.v.s. det ska vara blockerat för Amex. Detta på grund av deras villkor."

gastronaut skrev:Deras kundtjänst svarade: "Med Visa och MasterCard kan du betala till CSN, men inte med Amex. D.v.s. det ska vara blockerat för Amex. Detta på grund av deras villkor."Klicka för att utvidga...

Dock, i betalningsdialogen på CSN:s kortbetalsida finns VISA, MC, Diners och Amex-loggorna. Såg det igår precis när jag betalade, det kan ha ändrats nyligen. Nästa gång kanske jag ska testa mitt Amex och se om det går ändå.

Anders Östling skrev:De skriver i mejlet att det inte går att betala till bankkonton. Gäller det även BG? Surt isåfall då jag brukar betala Skatteverket den vägen.Klicka för att utvidga...

Ett bankkonto och bankgiro är ju inte samma sak.

Det står ju att man kan fortsätta betala sina räkningar men inte till bankkonton

Anders Östling skrev:Får avvakta och se vad som rapporteras här ...Klicka för att utvidga...

Jag tycker nog att det är (ovanligt) klart och tydligt den här gången.

Överföringar till inrikes bankkonton upphör (med Amex)

Utlandsbetalningar upphör (med Amex)

Betalning av räkningar via BG/PG kvarstår precis som tidigare

Jag ser inte riktigt hur man skulle kunna tolka det här mailet som att det sker någon förändring i möjligheten att betala till Skatteverkets BG-konto.

Jag ska komma igång med Billhop, och försöker planera lite. Det jag undrar är ifall jag betalar en faktura 1 januari 2018, med betalningsdatum samma dag - kommer då pengarna dras från kreditkortet den dagen? Som ni kanske förstår gäller det Amex 2-4-1, och eftersom jag inte har möjlighet att komma upp i 150k spend under 2017 vill jag satsa på att göra det 2018.

Dum fråga kanske, men någonstans här läste jag om att betalningen daterats två dagar innan. Men det kanske endast gäller när man väljer betalningsdatum två dagar framåt i tiden.

godismaz skrev:Det jag undrar är ifall jag betalar en faktura 1 januari 2018, med betalningsdatum samma dag - kommer då pengarna dras från kreditkortet den dagen?Klicka för att utvidga...
De kommer att dras från kortet två dagar innan. Dvs, du kan inte betala en räkning samma dag som du lägger in den

Den eviga frågan, vad är eurobonuspoängen värda.. Ska köpa en lägenhet och funderar på att betala genom Billhop, har pratat till mig en rabatt så jag betalar 2% på beloppet, men det känns ändå rätt saftigt att betala närmare 15.000sek i avgifter. Det som talar för är ju två vouchers och 150k poäng. Men jag är rätt kluven. Hur tänker ni?

Kandinsky skrev:Den eviga frågan, vad är eurobonuspoängen värda.. Ska köpa en lägenhet och funderar på att betala genom Billhop, har pratat till mig en rabatt så jag betalar 2% på beloppet, men det känns ändå rätt saftigt att betala närmare 15.000sek i avgifter. Det som talar för är ju två vouchers och 150k poäng. Men jag är rätt kluven. Hur tänker ni?Klicka för att utvidga...

Hur stort är beloppet ?

Jag anser att det är värt det, givet att du avser att betala med Amex Elite. 10öre/poäng brukar väl vara en riktlinje, även om man kan slösa göra av med dom till ett betydligt sämre genom t.ex. köpa öl ombord, eller få ut betydligt mer vid kampanjer och resor i högre klass.

Tänk på att du då även kan skaffa Sas Mastercard Premium och direkt hamna på en hög Fly Premium nivå, vilket ökar värdet på dina poäng än mer.

Back