Senaste nytt

Till Kalifornien via Asien i förstaklass

Som någon som flugit jorden runt i F så kan jag säga att det inte är routingen man ska hänga upp sig på - att åka jorden runt är en grej i sig, men det låter betydligt roligare än det faktiskt är. Ska man göra något sådant ska det vara platserna som man besöker man ska fokusera på imho.

Nu gick den ju inte jorden runt och utan den routingen hade det varit svårt att få prova både asiana och ana F.

Ska man göra något sådant ska man mixa så att man får trevliga flygningar och resmål.

Allt är inte svart eller vitt vet du.

Nu gick den ju inte jorden runt och utan den routingen hade det varit svårt att få prova både asiana och ana F.
Det behöver det väl inte alls vara. Det går ju utmärkt att flyga till Asien med det ena bolaget och hem med det andra. Finns inget som helst behov av att åka dubbelt så långt för att prova på. Klart man får flyga mer med den routingen, men att säga att det är svårt att testa båda utan den är fel.

Det behöver det väl inte alls vara. Det går ju utmärkt att flyga till Asien med det ena bolaget och hem med det andra. Finns inget som helst behov av att åka dubbelt så långt för att prova på. Klart man får flyga mer med den routingen, men att säga att det är svårt att testa båda utan den är fel.

Platstillgången är inte oändlig för Eurobonus award. Men det vet väl du ?

Sen flög vi inte till Asien heller utan till Kalifornien. Mig veterligen är det svårt att få till ANA, ASIANA och LUFTHANSA F på samma resa.

Last edited:

Sen flög vi inte till Asien heller utan till Kalifornien. Mig veterligen är det svårt att få till ANA, ASIANA och LUFTHANSA F på samma resa.
Det var lätt tidigare men nu tar ju ana bort first till Singapore .
Tidigare var det bara att boka
Lufthansa till Tokyo från Frankfurt / München
ANA till Singapore från Tokyo
Asiana till Frankfurt från Seoul.

Hur man tar sig övriga flighter inom Asien är upp till var och en, men det går att klämma in Singapore First och Thai First på samma biljett om man vill och hålla sig till de regler som gäller nu och inte åka till USA via Asien.
Jag gjorde exakt en sådan resa i påskas.
[SEMI-LIVE]Reserapport: Att flyga 5 olika First Class på samma bokning | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vad har det med saken att göra? Den är ju inte oändlig på någon rutt.

Om du ska utgå från Sverige och få med alla tre bolagen så är det lite knepigt, ja. Går säkert om man åker till någon destination i Asien där NH/OZ dit NH/OZ har F, men visst blir det knepigt. Dock. nyss hävdade du att det var svårt att få med bara ANA och Asiana F och det stämmer inte.

Det var lätt tidigare men nu tar ju ana bort first till Singapore .
Tidigare var det bara att boka
Lufthansa till Tokyo från Frankfurt / München
ANA till Singapore från Tokyo
Asiana till Frankfurt från Seoul.

Hur man tar sig övriga flighter inom Asien är upp till var och en, men det går att klämma in Singapore First och Thai First på samma biljett om man vill och hålla sig till de regler som gäller nu och inte åka till USA via Asien.
Jag gjorde exakt en sådan resa i påskas.
[SEMI-LIVE]Reserapport: Att flyga 5 olika First Class på samma bokning | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vi flög till Kalifornien. Det står i rubriken om du missade det?

Men om man bortser från att ANA tar bort F på Tokyo - Singapore så var det lätt innan att hitta platser för 2 personer på de datum man vill/kan åka?

Då förutsätter jag att det alltid finns platser när jag ska boka.

• Gilla
Reactions: JNH
Toppen