Senaste nytt

SAS and iPass offer you Business Class Global Wi-Fi

pqvst

Medlem
Såg precis detta från SAS twitter kontot:
Stay connected wherever you go. SAS and @iPass offer you Business Class Global Wi-Fi. Sign up and read more here: https://businessclasswifi.com

Samt följande press release:
Scandinavian Airlines Partners with iPass and Teleena to Offer Global Wi-Fi to Customers - iPass
In the coming months, the partnership will be extended, so the approximately 5 million SAS EuroBonus loyalty members earn points from the purchase of Wi-Fi connectivity.

Och längst ner här:
Boka flyg och hotell, checka in och annat med våra mobila tjänster - SAS
Anslut till över 61 miljoner surfplatser i 120 länder med SAS och iPass med en fast månadsavgift.

Någon som har erfarenhet av iPass?

Nu ger jag mig ut på djup is och halt vatten....:rolleyes:;)

Jag är inte särskilt IT kunnig, men min arbetsgivare kör iPass och jag tycker att det fungerar bra. Det verkar dessutom ingå uppkoppling mot en massa olika "hotspots" i den här licensen/abonnemanget så jag har nästan aldrig problem med att hitta möjlighet att koppla upp mig, om jag rör mig på "civiliserade" platser.

Detta kanske är ett "Goddag yxskaft"-svar men då får jag väl lära mig av allt annat som kommer att skrivas här. :)
(OT: jag är ännu sämre på bilar)

Vi har iPass via företaget och det är en uppskattad tjänst. iPass är ingen operatör, utan man använder iPass för att logga in på olika hotspots som t.ex TheCloud som du säkert sett på flyplaster och tågstationer. Dvs iPass levererar inte själva uppkopplingen, utan ger enbart access.

/P

Vi har iPass via företaget och det är en uppskattad tjänst. iPass är ingen operatör, utan man använder iPass för att logga in på olika hotspots som t.ex TheCloud som du säkert sett på flyplaster och tågstationer. Dvs iPass levererar inte själva uppkopplingen, utan ger enbart access.

/P
Kan bara hålla med. Hade iPass hos min förra arbetsgivare, och det funkade klockrent i stort sett överallt.

Kostnaden är 189:-/månad, prisvärt?
Nuförtiden när roamingen i EU är fri så är det ju 'bara' resten av världen som man ska kika på, så det beror på hur många dygn per månad som spenderas utanför EU. Och utanför hotellet/flygplatsen/loungen/Starbucks/puben, där du oftast ändå har fri wifi

Kostnaden är 189:-/månad, prisvärt?
Det kan nog bara du själv svara på...
Hur ofta betalar du för att få uppkoppling någonstans?
Jag har det genom jobbet och det är smidigt, men skulle aldrig betala för det själv då jag tycker att det finns tillräckligt många ställen som erbjuder fri wi-fi ändå.

Någon som vet hur täckningen ser ut på in flight wifi? Gäller det på några/många av de flygbolag som tar betalt för wifi? Då kan det snabbt bli värt det...

Toppen