Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

nonicoc

Medlem
Finns sakert nagonstans i traden men kan nagon vanlig sjal kanske svara pa hur det fungerar om jag:
-lagt bud som gar igenom GO->PLUS.
-kan jag da vid avgang "kopa" PLUS->Business till gangse kostnad (poang/kontant om platser erbjuds). Jag antar ja eftersom jag far besked om mitt bud x timmar innan avresa eller..?

Ja, det kan du. (Se längst ned här.) Tror priset i poäng nu ligger på 35 000 för en sådan uppgradering på flygplatsen. Men du får då baspoäng motsvarande Plus.
 

nollbit

Medlem
Min mamma ska resa Plus till Tokyo. Hon har inga poäng, men det är ju fullt möjligt att logga in med mitt EB-konto på plusgrade och det verkar då gå att buda för mina poäng.

Kommer detta orsaka några problem tro?
 

Berglund

Medlem
Min mamma ska resa Plus till Tokyo. Hon har inga poäng, men det är ju fullt möjligt att logga in med mitt EB-konto på plusgrade och det verkar då gå att buda för mina poäng.

Kommer detta orsaka några problem tro?
Det går alldeles utmärkt och är avsett att fungera just så, dvs erbjuda möjligheten att buda på uppgradering åt någon annan för dina egna poäng. Bjud nu mamma på några trevliga timmar i businessclass med SAS!
 

joa

Medlem
Aldrig gjort det, men tänkte testa på en resa mellan Hong Kong och Arlanda.
Minsta bud med points är 14.000 från Go till Plus. Vill minnas att "förr i tiden", när det var fasta summor, kostade den här sträckan 10.000. kan ha helt fel men tycker nog 14.000 är lite svettigt för att komma upp i plus. Visst, lång flygning men ändå....
 

Canadien

Medlem
Aldrig gjort det, men tänkte testa på en resa mellan Hong Kong och Arlanda.
Minsta bud med points är 14.000 från Go till Plus. Vill minnas att "förr i tiden", när det var fasta summor, kostade den här sträckan 10.000. kan ha helt fel men tycker nog 14.000 är lite svettigt för att komma upp i plus. Visst, lång flygning men ändå....

Jo, men för de fasta poängpriserna (vid poänguppgradering på flygplatsen) får man inga extra baspoäng på flygningen.

Vill minnas att de höjt de fasta till 15k//35k nu, för Go-Plus//Plus-Business
 
Har ett litet problem. Jag flyger ORD-CPH på torsdag med SK944 tillsammans med min man (EBS) och bebis. Pga infant i bokning kan vi inte använda oss av budning. Någon som har något råd om hur man får igenom en uppgrad ändå? Vi har biljett i go. Vill helst till business men plus är okej. Är det något dåligt med att checka in 22h innan och välja plats och sedan hoppas på cash upgrade på plats på flygplatsen? Någon som kan se hur det ser ut med platser i plus och business på det flyget?

Försökt söka men inte hittat svaret på detta. Flytta om inlägget är OT.
 

mha321

Medlem
Har ett litet problem. Jag flyger ORD-CPH på torsdag med SK944 tillsammans med min man (EBS) och bebis. Pga infant i bokning kan vi inte använda oss av budning. Någon som har något råd om hur man får igenom en uppgrad ändå? Vi har biljett i go. Vill helst till business men plus är okej. Är det något dåligt med att checka in 22h innan och välja plats och sedan hoppas på cash upgrade på plats på flygplatsen? Någon som kan se hur det ser ut med platser i plus och business på det flyget?

Försökt söka men inte hittat svaret på detta. Flytta om inlägget är OT.
Cash eller poäng på flygplatsen är den återstående vägen. Att checka in tidigt och välja plats påverkar inte det på något sätt. Så jag skulle helt klart rekommendera att ni gör det så att ni får bra platser även om ni blir kvar i Go.
 

Canadien

Medlem
Har ett litet problem. Jag flyger ORD-CPH på torsdag med SK944 tillsammans med min man (EBS) och bebis. Pga infant i bokning kan vi inte använda oss av budning. Någon som har något råd om hur man får igenom en uppgrad ändå? Vi har biljett i go. Vill helst till business men plus är okej. Är det något dåligt med att checka in 22h innan och välja plats och sedan hoppas på cash upgrade på plats på flygplatsen? Någon som kan se hur det ser ut med platser i plus och business på det flyget?

Försökt söka men inte hittat svaret på detta. Flytta om inlägget är OT.
Du kan checka in online åtminstone 36h innan. Odokumenterad feature.
 

palmen

Moderator
Har ett litet problem. Jag flyger ORD-CPH på torsdag med SK944 tillsammans med min man (EBS) och bebis. Pga infant i bokning kan vi inte använda oss av budning. Någon som har något råd om hur man får igenom en uppgrad ändå? Vi har biljett i go. Vill helst till business men plus är okej. Är det något dåligt med att checka in 22h innan och välja plats och sedan hoppas på cash upgrade på plats på flygplatsen? Någon som kan se hur det ser ut med platser i plus och business på det flyget?

Försökt söka men inte hittat svaret på detta. Flytta om inlägget är OT.
Det ser rätt fullt ut enligt bokningsläget, tror nog att ni får ställa in er på att det blir ekonomi så som det ser ut nu.
Tittar man ekonomi-kabinen så är det i stort sätt bara 4-säten i mitten som är lediga just nu.
upload_2017-8-29_9-24-29.png


upload_2017-8-29_9-24-59.png
 
Det ser rätt fullt ut enligt bokningsläget, tror nog att ni får ställa in er på att det blir ekonomi så som det ser ut nu.
Tittar man ekonomi-kabinen så är det i stort sätt bara 4-säten i mitten som är lediga just nu.
Visa bifogad bild 66791

Visa bifogad bild 66792

Hm, men innebär det att de platserna är uppbokade för att en biljett är köpt, eller har alla valt platser som inte går att välja vid incheckning då? Eller går de som står som upptagna att välja när jag checkar in?
 
Toppen