Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Poängen dras när uppgraderingen går igenom (ca 48-24h innan avgång). Finns inga poäng på kontot då så går den inte igenom.

Jag har ju täckning för uppgraderingen ändå, men jag vill nog inte göra den om jag inte kan använda mina 10k poäng som förfaller. Men baserat på det du skriver så kommer poängen dras efter den 31 Aug om jag gör en sådan uppgradering.

Jag har ju täckning för uppgraderingen ändå, men jag vill nog inte göra den om jag inte kan använda mina 10k poäng som förfaller. Men baserat på det du skriver så kommer poängen dras efter den 31 Aug om jag gör en sådan uppgradering.
Ja, du kan ju lägga in din Request så ser du att det inte dras några poäng nu.

Hittar inte svaret på denna fråga så vänder mig till er, Eminenta Experter: håller på och bokar en jobbresa till USA och kommer boka ARN-EWR i Go och sedan LAX-ARN i Plus med avsikten att lägga Plusgrade bud åt båda hållen (är Diamantmedlem). Det kostar 1400 extra att boka ombokningsbart men jag är endast intresserad av det om det gör att jag kan lägga ett lägre bud på Go till Business. Så frågan lyder, påverkar bokningsklass (inom ekonomi) vad man behöver buda på Plusgrade?

Hittar inte svaret på denna fråga så vänder mig till er, Eminenta Experter: håller på och bokar en jobbresa till USA och kommer boka ARN-EWR i Go och sedan LAX-ARN i Plus med avsikten att lägga Plusgrade bud åt båda hållen (är Diamantmedlem). Det kostar 1400 extra att boka ombokningsbart men jag är endast intresserad av det om det gör att jag kan lägga ett lägre bud på Go till Business. Så frågan lyder, påverkar bokningsklass (inom ekonomi) vad man behöver buda på Plusgrade?
Inget verkar tyda på att man får någon bonus för att man bokar i en dyrare bokningsklass eller har en flexibel biljett. Det är antalet poäng/pengar du bjuder som verkar vara det som är avgörande och även om det finns 32 platser kvar i business kan du bli nekad uppgradering.

Inget verkar tyda på att man får någon bonus för att man bokar i en dyrare bokningsklass eller har en flexibel biljett. Det är antalet poäng/pengar du bjuder som verkar vara det som är avgörande och även om det finns 32 platser kvar i business kan du bli nekad uppgradering.

Tack för snabbt svar! Då bokar jag det billigaste och budar från det.

Ombokningsbart gör det möjlig att boka om till Plus/Business innan avresa. Själv jobbade jag på ett företag där ekonomi var policyn och har ibland bokad om på egen kostnad till högre kabinklass. Har man ombokningsbar biljett slipper man i så fall betala ändringsavgiften och flyger garanterad önskade klass.

FYI

Morgonstund har guld i mund. - "Morgontimmarna är guld värda. Den som går upp tidigt får mycket arbete uträttat."
Small SAS Plusgrade - uppdaterat med 200 flighter!

Har även vänt ordningen i hur de sorteras så man ser senaste inrapporterade flighten först.
Funderar på om det skulle vara värt att kunna sortera i poängordning.

Analys, det är billigt att åka plus på sommaren om man vill. Vidare är fördelningen mellan accepterade och nekade ungefär som tidigare.

Visa bifogad bild 66552

Har introducerat möjligheter att sortera tabellerna också. Tyvärr går det inte att sortera med avseende på flera kolumner.

Visa bifogad bild 66563

Lade ett bud bud (Plus -> Business) på en resa som är om cirka 2 veckor. När jag bekräftade mitt bud fick jag någon errortext (typ: an error occured), är det vanligt? Har fått bekräftelsemail så av allt att tyda har budet mottagits.

Lade ett bud bud (Plus -> Business) på en resa som är om cirka 2 veckor. När jag bekräftade mitt bud fick jag någon errortext (typ: an error occured), är det vanligt? Har fått bekräftelsemail så av allt att tyda har budet mottagits.

Jag fick samma meddelande när jag la in ett bud på en uppgradering för veckan för LHR-ARN som jag flög idag, men det funkade fint ändå och jag blev uppgraderad.

Finns sakert nagonstans i traden men kan nagon vanlig sjal kanske svara pa hur det fungerar om jag:
-lagt bud som gar igenom GO->PLUS.
-kan jag da vid avgang "kopa" PLUS->Business till gangse kostnad (poang/kontant om platser erbjuds). Jag antar ja eftersom jag far besked om mitt bud x timmar innan avresa eller..?

Toppen